יום הזיכרון

"אורון, מחמל נפשי, חלפו יותר מאלף ימים ואתה בשבי חמאס"

"אני עומדת כאן מול אבן מיותמת ודוממת, שנועדה להזכיר לכל שבני אורון לא שב מהמשימה שאליה נשלח, מלחמת צוק איתן". יום הזיכרון של זהבה שאול

  • ה' אייר התשע"ז
בעיגול זהבה שאול (צילום ארכיון: פלאש 90)בעיגול זהבה שאול (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

טקס יום הזיכרון בפוריה עילית, שם התגורר חלל צה"ל אורון שאול הי"ד, היה כואב במיוחד. זהו יום הזיכרון הראשון בלי אביו של אורון, הרצל, שנפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן. את האם הגיבורה, זהבה, ליוו מח"ט חטיבת גולני, אלוף משנה שלומי בינדר והרמטכ"ל בתקופת המבצע בעזה, רב-אלוף במילואים בני גנץ.

"אני עומדת כאן מול אבן מיותמת ודוממת, שנועדה להזכיר לכל שבני אורון לא שב מהמשימה שאליה נשלח, מלחמת צוק איתן שנמשכה 50 יום", אמרה האם זהבה לקול בכיותיהם של המשתתפים. "חלפו יותר מאלף ימים ואתה בשבי חמאס ואיני יודעת מה עלה בגורלך. שברון לב, וכאב גדול מזה אין. אורון בני, אתה יודע שאפעל ללא לאות להשיבך אלינו".

האם פנתה לבנה אורון בהבטחה כי תעשה הכל כדי להחזירו לחיים: "אורון מחמל נפשי, אני חייבת לומר לך כי המדינה שעליה יצאת להגן לא מקלה עליי להשיבך. אני מאמינה כי בקרוב נצליח להחזירך, ורק אז אוכל לשוב לחיים, כי היום החיים אינם חיים".

רא"ל במילואים בני גנץ, שכיהן בתקופת צוק איתן כרמטכ"ל, הגיע לטקס זו השנה השלישית, ונשא אף הוא דברים: "היום הזה הוא יום של ביחד. ביחד של המדינה עם נופליה, משפחותיה ומשרתיה, והטקס הזה מסמל את הביחד הזה. כל מי שלחם ונפל, רצה רק דבר אחד: שנוכל להמשיך לחיות כאן ביחד, אחד עם השני, אחד למען השני", אמר גנץ.

 אחיו של אורון, אבירם, לא נכח בטקס. הוא יצא אתמול לארה"ב לסדרת פגישות עם אישי ציבור. הוא ייפגש עם נציגי ישראל בארה"ב ובאו"ם, ארגונים יהודיים ושגרירים של מדינות באו'"ם כדי לדחוק בהם להפעיל לחץ על חמאס במטרה להביא לשחרורו של אחיו.

תגיות:יום הזיכרוןאורון שאולזהבה שאול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה