חדשות בארץ

היום: נפתח שלב הערעורים במשפטו של אלאור אזריה

הערעור בעניינו של אלאור אזריה, החייל היורה מחברון שהורשע בהריגה, צפוי להתחיל היום בבית הדין הצבאי לערעורים בקריה

  • ז' אייר התשע"ז
אלאור אזריה (צילום ארכיון: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב יחל היום (רביעי) הדיון בערעורו של אלאור אזריה על גזר הדין שהושת עליו, גזר דין של שנה וחצי מאסר בפועל על הריגתו של מחבל מנוטרל לפני למעלה משנה בחברון. בית הדין ידון גם בערעורה של הפרקליטות.

הרכב מורחב של בית הדין הצבאי, ידון בערעורים ההדדיים, כשהאלוף דורון פיילס יישב בראש הרכב השופטים יחד עם שופט בית משפט מחוזי, נשיא בית הדין הארצי לעבודה, מי שפיקד בעבר על פיקוד העורף, וכן מפקד חטיבת גולני לשעבר.

הערעור מגיע לאחר שבערכאה נמוכה יותר, בראשותה של אל"מ מאיה הלר, נתקבלה הכרעת הדין כנגד אזריה כשהיא ארוכה באופן חריג ומפורטת מאד. בסופו של הדיון נגזר על אזריה, שנה וחצי מאסר בפועל, אותו אמור היה לרצות בכלא צבאי.

אל מהלך הערעור יוצא אזריה בגיבויו של פרקליטו, עורך הדין יורם שפטל, בעוד הפרקליטים שליוו אותו לאורך המשפט, עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, בחרו לפרוש ממייצוגו בעקבות ההחלטה לערער.

בערעור שמגיש אזריה, בגיבויו של פרקליטו עו"ד יורם שפטל, מתכוון אזריה לטעון כי הרכב השופטים שהרשיע אותו וגזר את דינו התעלם משורת ראיות שיש בכוחן למחוק את האישום מראשיתו.

מנגד, בית הדין הצבאי ידון בערעורה של הפרקליטות הצבאית, המערערת על קלות העונש. כזכור, לאחר שהחליט אזריה לגשת לערעור, החליטו מנגד גם בפרקליטות הצבאית לערער על קלות העונש, לטענתם.

פרקליטו של אזריה, עורך הדין שפטל, טען כי בקבלת ההחלטה לערער מוכיחה הפרקליטות את חוסר הענייניות ואת הנקמנות שהיא פועלת על פיה, שהרי לו היה בסיס של ממש לערעור היו אנשי הפרקליטות מגישים אותו בכל מקרה ולא תולים אותו בערעורו של אזריה.

הדיון הבא צפוי להתקיים ביום שני, 8 במאי, ומועד נוסף נקבע ל-28 במאי. ההחלטה צפויה להתקבל כמה שבועות לאחר מכן.

תגיות:אלאור אזריהערעור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה