חדשות בעולם

בושה: כך נלחם אובמה למען התעצמותה של אירן

לצד החתימה על הסכם הגרעין עם אירן, נחתמה גם עסקה נוספת 'סודית ביותר': שחרור 4 שבויים אמריקנים בתמורה לשחרור 7 עצורים שפעלו בארה"ב למען אירן. תחקיר מחריד

  • ח' אייר התשע"ז
ברק אובמה (צילום ארכיון: shutterstock)ברק אובמה (צילום ארכיון: shutterstock)
אא

הסכם הגרעין עם אירן היה אחד המעשים השפלים של נשיא ארה"ב הקודם, ברק אובמה. כעת, מספר חודשים לאחר תום כהונתו נחשפות הוכחות נוספות לעולותיו של ברק אובמה למען אירן, נגד האינטרסים של ארה"ב והממשל האמריקני.

ביום החתימה על העסקה הגרעינית עם אירן, חתם אובמה על עסקה נוספת, שוההגדרה 'סודית ביות', ובה שוחררו ארבעה שבויים אמריקנים שהיו באירן.

אובמה הסביר כי כדי להשיג את שחרורם של השבויים בעלי האזרחות האמריקנית, היה עליו לתת משהו בתמורה. הוא העניק 'חנינה' לשבעה עצורים, שישה אמריקנים ממוצא אירני ועוד אזרח אירני שכולם היו עצורים בארה"ב בשל 'עבירות על חוקי הסנקציות'. אובמה טען אז כי אף אחד מהם לא נאשם בטרור או בעבירות אלימות.

בימים האחרונים חשף העיתון 'פוליטיקו' האמריקני את קשריו האפלים של אובמה עם אירן, וכיצד קידם הנשיא אינטרסים זרים של מדינת טרור גרעיני. חשיפה זו צוטטה בהרחבה בעיתונים רבים בארה"ב.

על פי הפרסום המרשיע, שלושה מתוך שבעת האסירים הוגדרו על ידי הממשל בתור 'איום על הביטחון הלאומי'. אשמתם הכבדה היא שהם ניסו באופן סמוי ולא חוקי להעביר לאירן רכיבים טכנולוגיים של נאנו-טכנולוגיה שנועדו עבור טילים, כולל טילי שיוט.

זה עדיין לא הכל: בהמשך לכך, מתברר שהממשל ביטל עוד 14 תיקים על רקע פלילי שהוגשו נגד 14 בורחים. אחד מהם, סעיד עבדולפאז שאהאב ג'אמילי הצליח להשיג אלפי רכיבים שנועדו למטרה של נשק גרעיני, ושלח אותם לאירן נגד סין.

"ברק אובמה וגו'ן קרי נזקקו עד ייאוש לניצחון במדיניות החוץ שלהם, לאחר שהגישה שלהם – שדגלה ב'עוצמה של החכמה' – העלתה את המזרח התיכון וגם את הקווקז בלהבות", מתקיף אד מוריסי, איש ה'הוט אייר' בארה"ב. "לא היה לשניהם אכפת אם מדובר בהישג לטווח קצר, שבעצם מקריב את הביטחון הלאומי בטווח הארוך".

ה'וויקלי סטנדרט' מתקיף אף הוא את אובמה, וחושף עסקה נוספת, אותה הוא מכנה 'החלפת אסירים שערורייתית'. "הצעד הזה משתלב בתוך כל ההאטה שעברה על הממשל, לפני ואחרי ההסכם הגרעיני". מדובר בעסקה בה שילם אובמה לאירנים 1.7 מיליארד (!) דולר כדי לשחרר מספר בני ערובה שהיו בידי טהרן. לפי הפרסוימם בתקשורת, אפשר היה לחשוב שהאירנים שחררו אותם ללא תמורה. האמת התפרסמה רק מאוחר יותר.

אובמה קבע גם לבטל צווי מעצר בין לאומיים ופניות למעצר בידי האינטרפול. כך קיבלו סוכנים נמלטים פטור מרדיפות החוק הבינלאומי, וגם אלו שהיו כבר בידי ארה"ב שוחרר גם הם. על פי הדיווח ב'פוליטיקו', ההחלטות האלו התקבלו בדרג הרם ביותר, כלומר אובמה, בלי שהוא שיתף מישהו מן המודיעין או משרד המשפטים. 

תגיות:ברק אובמהאירן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה