חדשות בעולם

ילדה הסובלת מדימומים בעיניה: "לא רוצה להיות מפורסמת, רק שמישהו ירפא אותי"

הרופאים חסרי אונים: מה גורם לילדה בת שבע מתאילנד לדמם - מעיניה, אפה, אוזניה ועורה?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הרופאים חסרי אונים: מה גורם לילדה בת שבע לדמם מעיניה, אפה, אוזניה ועורה? פאקאמאד סאנגצ'אי בת השבע מהעיר נונגקגאי שבתאילנד, כבר עברה את כל הבדיקות שאפשר לעבור כדי לנסות ולהבין ממה נובעת התופעה המבעיתה שגורמת לה לדמם בכל פעם – מעיניה, אוזניה, אפה ואף עורה, ללא שום סיבה נראית לעין.

לדברי הוריה, הדבר החל לפני כחצי שנה. "הילדה התלוננה שכואב לה הראש, וכשהתקרבנו אליה ראינו שדם מתחיל לצאת מעיניה, מאוזניה ומאפה. זה היה ממש מפחיד, לא ידענו מה לעשות", הם אומרים. "עכשיו אנחנו מחפשים רופאים שיוכלו לעזור לנו, אבל לצערנו עוד לא מצאנו. אמנם התקפי הדימום מופיעים רק כשהילדה מרגישה שכואב לה הראש, אבל זה עדיין לא נעים לחיות ככה, ואנחנו מקווים שזה יסתיים בקרוב. בינתיים, אנחנו שמחים לראות שפאקאמאד שומרת על השמחה שלה".

מדובר בתופעה נדירה בשם המטוהידרוזיס, המתרחשת אחת ל-10 מיליון(!) מקרים. הרופאים כן יודעים להגדיר כי היא נובעת כתוצאה מדליפה של כלי דם באזור בלוטות הזיעה והדמעות, אך נכון לעכשיו - לא נמצא הרופא בעולם, שיוכל להסביר כיצד ניתן לרפא אותה.

בזמן שילדות בנות גילה עסוקות בלחלום, לרוץ ולקפוץ – פאקאמאד הקטנה נאלצת לבלות את ימיה בפעילות שקטה, לבל תאמץ את ראשה יותר מדי. ומיותר לציין שההגבלות האלה, לא פחות מעציבות מאשר המחלה בעצמה. "אני לא רוצה להיות מפורסמת", אמרה הילדה כשנשאלה על מה היא חולמת, ומה היא רוצה להיות כשתגדל. "אני רק רוצה שמישהו ירפא את המחלה שלי, כי היא הורסת את החיים שלי".

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה