חדשות בעולם

אנחת רווחה מהולה בדאגה: עמנואל מקרון נבחר לנשיא צרפת

אנחת הרווחה של יהודי צרפת מהולה בדאגה: 34% תמכו בעמדותיה האנטישמיות של לה-פן

  • י"ב אייר התשע"ז
עמנואל מקרון (צילום: shutterstock)עמנואל מקרון (צילום: shutterstock)
אא

הרב הראשי של צרפת, הרב חיים קורסייה, בירך על ניצחונו של מקרון, והביע את שמחתו על "ניצחון הערכים הרפובליקניים". בהודעה שהעביר לסוכנות הידיעות הצרפתית הוסיף הרב קורסייה: "אני מודה לצרפתים שהתגייסו בהמוניהם כדי לחסום את הימין הקיצוני".

במערכת הבחירות האחרונה יצאו הארגונים היהודיים בצרפת בקריאה חסרת תקדים להצביע למועמד המרכז עמנואל מקרון. רבני הקהילות פנו לכ-600 אלף היהודים בצרפת להתנגד למועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן ולהצביע למועמד המרכז.

הרקע למהלך החריג הוא החשש מבחירתה של לה פן, שהביעה עמדות אנטישמיות במספר הזדמנויות, וחלק גדול מחברי מפלגתה אנטישמים מוצהרים, ביניהם מי שהוכרז על ידה כמי שיכהן כראש ממשלה באם תיבחר.

באיחוד האירופי בבריסל נשמו לרווחה משהוסר האיום - מבחינתם - שבראש צרפת תעמוד מנהיגה הרוצה לפרוש מהאיחוד האירופי. הדובר של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שלח ברכה למקרון ואמר כי ניצחונו הוא ניצחון לאירופה המאוחדת. "ברכות, עמנואל מקרון. ניצחונך הוא ניצחון לאירופה חזקה ומאוחדת ולידידות הצרפתית-גרמנית", כתב הדובר של מרקל, סטפן סייברט, בטוויטר.

לה פן התקשרה לברך את מקרון על ניצחונו והודתה לתומכיה: "אני מודה לכל הפטריוטים שתמכו בי. נבחרנו לראשות האופוזיציה והובלנו הישג היסטורי".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך את מקרון על ניצחונו בבחירות לנשיאות צרפת ואמר כי הוא "מצפה בקוצר רוח לעבוד עמו".

לפי התוצאות שמפרסמת ועדת הבחירות בפריז, מקרון זכה ב-65.9% מקולות הבוחרים בעוד יריבתו לה פן זכתה ב-34.1% מהקולות.

הנשיא הנבחר אמר לאחר פרסום התוצאות כי "נפתח דף חדש בהיסטוריה של צרפת, דף של תקווה ואמון".

"אני רוצה להודות מעומק ליבי לכולם. אשתמש בכל המשאבים והיכולות שלי כדי לרכוש את אמונכם. יש לנו אתגרים שלא נתנו להם מענה יותר מדי זמן, הבעיות הכלכליות, וההיחלשות המוסרית והפוליטית", אמר מקרון.

''אני אחזק את המדינה שלנו ואת אירופה. אני חושש מזה שהמדינה מפולגת, אני מבין את החרדה והספקות שהבעתם ואני הולך להיות קשוב אליהם. אני הולך להילחם באי שוויון ולהילחם ללא רבב למען הביטחון שלכם. אדאג שצרפת תהיה ברמה הגבוהה ביותר האפשרית בלחימה בטרור - וננצח את הקרב הזה", הוסיף הנשיא הנבחר.

תוצאות הבחירות בצרפת אתמול פותחות פרק חדש בפוליטיקה הצרפתית: מפלגות הימין והשמאל הגדולות – הרפובליקנית והסוציאליסטית – שלטו בצרפת עשרות שנים, אבל שתיהן ספגו תבוסה משפילה בסיבוב הראשון בבחירות וכלל לא הגיעו לקרב המכריע על הנשיאות.

תגיות:בחירותצרפתעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה