חדשות בארץ

סוף סוף רפורמה: מהיום יוכלו ילדיכם לקבל טיפולי שיניים בחינם, גם אצל רופאים פרטיים

בשל תורים עמוסים במרפאות השיניים של קופות החולים והמתנה ארוכה במיוחד – רפורמה ברוכה יוצאת כעת לדרך ומבטיחה: מהיום יוכלו ההורים לשלוח את ילדיהם לטיפולים אצל רופאי שיניים פרטיים, על חשבון משרד הבריאות

אא

רפורמה שהחלה לפני שנים ספורות מתרחבת בימים אלו, ובקרוב – יוכלו הורים לילדים עד גיל 15, לשלוח את ילדיהם לטיפולי שיניים חינמיים אצל רופאים פרטיים, על חשבון המדינה.

בימים אלו הולך ונחתם ההסכם בין מטה משרד הבריאות לבין הסתדרות רופאי השיניים בישראל, לצורך חתימת שני הצדדים על הרפורמה, אותה מוביל שר הבריאות יעקב ליצמן.

ככל הנראה תיכנס הרפורמה לתוקף בתחילת שנת 2018, ותכלול אז את כל הילדים עד גיל 16, כשבהמשך ייכללו בתוכה שינויים נוספים (ילדים עד גיל 17 בתחילת 2019, וילדים עד גיל 18 בתחילת 2020).

על פי ההערכות, עלותה של הרפורמה הברוכה תעמוד על קרוב לחמישה מיליון שקלים, שיושקעו מתוך קופת המדינה. הרבה כסף? נכון, אבל במשרד הבריאות מוכנים לספוג את הסכום הזה, כדי לייעל את המערכת ולוודא שילדים אכן מקבלים טיפולי שיניים בזמן, לפני שהבעיות מחמירות.

איך זה יתבצע בפועל?

ההורים פשוט יצטרכו לבחור רופא מתוך רשימת הרופאים שעובדים בקופת חולים או ב'תאגיד הבריאות' החדש, לקבוע לילד תור ולהעביר כרטיס מגנטי במקום. ברגע שהמחשבים יזהו את שם הילד, המדינה תעביר את התשלום המלא לקופת חולים, והיא כבר תדאג להעביר אותו לרופא המטפל.

עם זאת, לדברי ד"ר ערן גבע – רופא שיניים המתמחה בטיפול בילדים, יש להתחיל את הטיפול בשיניים, כבר בעת בקיעת השן הראשונה. "הכוונה היא לא לצחצוח שיניים עם מברשת, אלא עם מברשת 'אצבע', פד גזה, מגבת או חיתול – כדי שלא יישארו שאריות של אוכל", הוא אומר ל'ידיעות אחרונות'. "בכל גיל יש לצחצח פעמיים ביום, וכאשר משתמשים במשחה – הכמות צריכה להיות בגודל של לא יותר מגרגר אפונה. כמו כן, יש לוודא שהמשחה מותאמת לגיל הילד מבחינת רמת הפלואוריד".

תגיות:שינייםחינםרפורמהטיפוליםבריאותילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה