חדשות בעולם

ראש ה-FBI על הדחתו: "זה מאוד קשה"

ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, שהודח על ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שלח מכתב לסוכניו. "כבר מזמן האמנתי שהנשיא יכול לפטר את ראש הבולשת מכל סיבה שהיא וגם ללא סיבה"

  • ט"ו אייר התשע"ז
ג'יימס קומי וטראמפ (צילום: shutterstock)ג'יימס קומי וטראמפ (צילום: shutterstock)
אא

ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, שהודח על ידי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגיב הלילה (חמישי) להדחתו.

במכתב ששיגר לסוכניו ופורסם ב-CNN כתב ראש הבולשת לשעבר כי "מזמן האמנתי שהנשיא יכול לפטר את ראש הבולשת מכל סיבה שהיא וגם ללא סיבה. אני לא מתכוון לבזבז את הזמן על ההחלטה ועל הדרך שבוצעה, מקווה שגם אתם לא".

"זה נעשה ואני אהיה בסדר, אם כי אתגעגע מאוד אליכם ולמשימה. עוד קודם אמרתי כי בתקופה של אי-סדר העם האמריקני צריך לראות את ה-FBIכסלע של כשירות, כנות ועצמאות. זה מאוד קשה לעזוב קבוצה של אנשים שמחויבים רק לעשות את הדבר הנכון".

עוד ציין קומי במכתב הפרידה שלו כי "תקוותי היא שתמשיכו לחיות את הערכים שלנו ולבצע את המשימה של הגנה על העם האמריקני והחוקה. אם אכן תעשו זאת, גם לכם יהיה קשה כשתעזבו, והעם האמריקני יהיה בטוח יותר".

אמש (רביעי) דווח ב'ניו יורק טיימס' מפי שלושה גורמי ממשל בכירים בארה"ב כי הנשיא האמריקני דונלד טראמפ פיטר את ראש ה-FBI ג'יימס קומי - לאחר שביקש תוספות תקציב לצורך חקירת החשד לקשרים כביכול בין הנשיא טראמפ למוסקבה במהלך מערכת הבחירות לנשיאות.

על פי הדיווח בעיתון, קומי ביקש את תוספת המשאבים במהלך פגישה שקיים השבוע עם עם סגן התובע הכללי רוד ג'יי רוזנשטיין. רוזנשטיין הוא זה שהמליץ לנשיא טראמפ לפטר את קומי מתפקידו.

בהודעה מטעם הבית הלבן נאמר כי "בחודשים האחרונים הנשיא איבד את אמונו בראש ה-FBI קומי" וכי "לאחר שצפה בעדות של קומי בוועדת המודיעין של הסנאט, התגברה אצל הנשיא התחושה שיש להחליף אותו".

תגיות:FBIטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה