חדשות בארץ

הכירו את התרגיל המבריק של המשטרה לתפיסת נהגים שמשתמשים בסלולרי

אגף התנועה של משטרת ישראל בשיטה חדשה: שוטר סמוי על אזרחי מאתר עבריינים לפני הסיבוב, שוטרים במדים מסתערים עליהם אחרי הסיבוב

  • ט"ו אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משטרת ישראל ממשיכה להילחם בעברייני התנועה, וכעת היא מצאה דרך מקורית לעשות זאת: בסרטון שרץ ברשת נראה צעיר בבגדים אזרחיים יושב על מעקה בטיחות סמוך לנתיב הנסיעה הפונה ימינה בצומת עין הקורא, בכביש 431 ליד ראשון לציון. הצעיר תמים למראה ונראה כמי שמחכה שיאספו אותו. אך בפועל מדובר בשוטר סמוי, שמנסה לאתר נהגים שמחייגים בסלולרי, מסמסים, קוראים הודעות ועוברים על מיילים, תוך שהם מסכנים באופן חמור את עצמם ואת הנהגים האחרים בכביש.

עיון מעמיק בסרטון מגלה שהצעיר על הגדר לצד הכביש מסתיר בידיו מכשיר קשר. כאשר הוא רואה נהג שמתעסק בסלולרי - הוא מעביר דיווח לניידת משטרה, ובה שוטרים במדים, החונה מיד אחרי הסיבוב. השוטרים מזנקים מהניידת לעבר המכונית, ולפני שהנהג מספיק לשמוט את הטלפון, הם לוכדים אותו על חם ונותנים לו דו"ח שלצידו קנס כספי של 1,000 שקלים וארבע נקודות.

מאחורי השיטה החדשה של המשטרה עומד היגיון פשוט: לפני צמתים יש תמיד פקק והמכוניות מאיטות. זה בדיוק הזמן שבו נהגים מושיטים את ידם לעבר הטלפון. אלא שגם אחרי הצומת, כשכבר ניתן להאיץ — רובם לא מפסיקים.

באגף התנועה סירבו אתמול להגיב לפניית 'ידיעות אחרונות' ולהתייחס לפעילות השוטר הסמוי, אך מסרו את ההודעה הבאה: "אנחנו מחפשים דרכים יצירתיות כדי להשפיע על תרבות הנהיגה של הנהג הישראלי, במיוחד בעבירות המוגדרות כמסכנות חיים. המשטרה מבצעת פעילויות אכיפה שונות ומגוונות, הן גלויות והן סמויות, באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שחלקם אף הוסב מעולם הפלילים. במהלך התקופה האחרונה נערכו כמה פעילויות כאלו".

עוד ציינה המשטרה כי "שוטרי אגף התנועה מתמקמים בנקודות הסוואה בטוחות בכבישים ובנקודות תצפית נוספות ומתצפתים באמצעים טכנולוגיים גלויים וסמויים על נהגים. העבירות נצפות ומתועדות בו במקום, ובגינן נרשמים דו"חות וניתנים עונשים על פי חוק לנהגים שנעצרו לאחר שתועדו מבצעים את העבירה. ברוב הגדול של המקרים הדו"חות נמסרים מיידית וידנית לנהגים שביצעו את העבירה".

תגיות:סלולרימשטרהנהגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה