חדשות יהדות

רבבות חגגו בלילה במירון; האוטובוסים לא עמדו בעומס

רבבות פקדו הלילה את ציון הרשב"י במירון. כאשר ביקשו לשוב לבתיהם לפנות בוקר, התברר כי קיים מחסור משמעותי באוטובוסים

  • י"ח אייר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

רבבות חוגגים הגיעו למירון במהלך הלילה (מוצאי שבת) על מנת לחגוג את ל"ג בעומר בציון קברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי.

בניסיון למנוע את חילולי השבת, החלו ההדלקות המסורתיות לאחר חצות,. הריקודים בציון נמשכו כל הלילה. רבבות החוגגים התפללו שחרית עם אור ראשון, ורבים מהם ביקשו להתחיל לעשות את דרכם חזרה.

אולם, עקב מחסור באוטובוסים נתקלו החוגגים המבקשים לחזור ממירון בקשיים, וגם בשעה זאת עדיין נרשם מחסור. כאשר הגיעו כמה אוטובוסים למקום - החלה התנפלות שגבלה בסיכון חיים ממשי של נשים וילדים, וכוחות משטרה נאלצו להיכנס לפעולה על מנת לסייע ולמנוע פגיעה בנפש.

מהמשטרה נמסר הבוקר תחילה כי נושא האוטובוסים הוא באחריות משרד התחבורה ולא באחריות המשטרה. לאחר מכן יצאה הודעה בה נאמר כי "עם צאת השבת שיירות אוטובוסים החלו עושות דרכן מריכוזי ערים ברחבי הארץ ועליהם עשרות אלפי מבקרים להילולת הרשב"י במירון. מאות רבות של שוטרי משטרת ישראל נפרסו בצירי התנועה, בצמתים, במושב מירון וביערות והשבילים הסמוכים לפקח על הסדרי התנועה, הסדר הציבורי וביטחונם של עשרות אלפי המבקרים שנהרו למקום".

באשר למהומות לפנות בוקר נמסר כי "לפנות בוקר אל החניונים הסמוכים למושב מירון ירדו בו זמנית אלפי מבקרים, ועם הגעת האוטובוסים החלה הפרת סדר שהובילה לעומס על צירי התנועה הסמוכים וחשש לביטחונם של המבקרים. כוחות משטרה פעלו במקום להשבת הסדר על כנו ולהזרמת התנועה בחניונים ובצירים הסמוכים".

עוד נמסר מהמשטרה כי "הקהל המגיע לחגוג בהילולה מתבקש להתאזר בסבלנות בעת העלייה לאוטובוסים או בהמתנה ולהימנע מדחיפות מחשש לסכנת חיים. כוחות משטרה רבים פרוסים בכל האזור והשוטרים זמינים ונחושים בכל מקום לסייע לציבור".

במד"א מבקשים מציבור המגיעים למירון במהלך היום לקחת החשבון את מזג האוויר השרבי והחם הצפוי היום, להצטייד במים ולהקפיד על שתייה מרובה, להימנע מדוחק וצפיפות, להשתמש באמצעי הגנה מהשמש ולהישמע להנחיות המשטרה.

תגיות:מירוןעומס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה