חדשות בארץ

נתניהו לארה"ב: "העברת השגרירות תקדם את תהליך השלום"

בלשכת ראש הממשלה נתניהו מגיבים הערב לדבריו של מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון. "העברת השגרירות תקדם את תהליך השלום ותתקן עוול היסטורי"

  • י"ח אייר התשע"ז
אא

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיבים הערב (ראשון) לאמירתו של מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, ולפיה הנשיא טראמפ בוחן אם העברת השגרירות לירושלים תועיל לתהליך השלום או תזיק לו.

''עמדת ישראל נאמרה פעמים רבות לממשל האמריקני ולעולם", נמסר מלשכת נתניהו. ''העברת השגרירות האמריקנית לירושלים לא רק שלא תפגע בתהליך השלום, אלא להיפך. היא תקדם אותו על ידי תיקון עוול היסטורי ועל ידי ניפוץ הפנטזיה הפלסטינית שירושלים היא לא בירת ישראל''.

כאמור, בראיון שהעניק לרשת NBC, אמר מזכיר המדינה האמריקני טילרסון כי הנשיא דונלד טראמפ "בודק אם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תועיל לתהליך השלום במזרח התיכון או תפריע לו".

"הנשיא מאוד זהיר כשהוא מבין כיצד ההחלטה תשפיע על תהליך השלום", הסביר מזכיר המדינה. וציין כי טראמפ מקשיב הן לעמדה הישראלית והן לעמדה הפלסטינית בסוגיה זו, ובוחן האם ישראל רואה בזה כמסייע להליך השלום או להרס".

חשוב להבין כי בעוד שבועיים, בסוף החודש הלועזי הנוכחי, יפוג תוקפו של הצו לדחיית העברת השגרירות שעליו חתם אובמה, ולכן בתוך שבועיים יידרש הנשיא טראמפ להחליט האם להעביר את השגרירות או להמשיך את המסורת של קודמיו בתפקיד ולחתום על דחיית החוק האמריקני, שמחייב להציב את השגרירויות האמריקניות בערי בירה.

מוקדם יותר הערב קרא יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו "להבהיר שאנו מצפים מממשל ארה"ב להעביר את השגרירות לירושלים ולהכיר בירושלים המאוחדת בריבונות ישראל".

"העברת שגרירות ארה"ב לבירת ישראל מחזקת את ישראל, ומחזקת את הסיכויים לשלום אמת, מפני שכל הסכם המבוסס על חלוקת ירושלים דינו להיכשל", דברי בנט. "כפי ששגרירויות מדינות העולם נמצאות בבירת ארה"ב, וושינגטון, כך הן צריכות להימצא בירושלים, בירתנו מזה 3,000 שנה. זו בירתנו הנצחית ואין בלתה", הוסיף.

תגיות:נתניהוטראמפשגרירות ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה