חדשות בארץ

האם נחלי ה'זוויתן' ו'היהודייה' יהפכו להיסטוריה לטובת 'מי עדן'?

רשות המים העניקה לחברת 'מי עדן' אישור ייחודי לבצע קידוחים חדשים באזורי מעיינות אלו. בחברה להגנת הטבע הביעו חשש כי הקידוחים יפגעו בטבע ובנחלי ה'זוויתן' ו'היהודייה'

  • י"ט אייר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

מסתמן: נחלי ה'זוויתן' ו'היהודייה' יהפכו להיסטוריה, ומהים תיאלצו להיזכר בנחלים יפהפייים אלה ולהתבונן בתמונות בערגה. בקרוב מאוד נחלים אלו עלולים להתייבש, בשל עבודות 'מי עדן'.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', רשות המים העניקה לחברת 'מי עדן' אישור ייחודי לבצע קידוחים חדשים באזורי מעיינות אלו. הסיבה: החברה התלוננה על זיהומים במיקומים הנוכחיים ממנה היא שואבת כרגע את המים. בעקבות כך גובר החשש כי הענקת האישור עלול לגרום לייבוש ה'זוויתן' והיהודייה', השוכנים בקרבת מקום לאזורי הקידוחים החדשים.

עוד דווח כי גם רשות הטבע והגנים סמכו ידיהם על האישור שהוענק על ידי רשות המים. מנגד, ה'חברה להגנת הטבע' הביע דאגה מפני קידוחים אלו העלולים לפגוע בטבע באזורים אלו.

כבר לפני 4 שנים ביקשה חברת 'מי עדן' לשנות את המיקום להפקת המים, וזאת על רקע זיהומים שהתגלו במעיין ששימש את החברה ובמים שלה. כתגובה, משרד הבריאות אישר לחברות המים המינרליים להשתמש במי קידוחים ולא רק במים שמגיעים ישירות ממעיינות.

במקביל, בשנים האחרונות קיימת ירידה בכמויות המים שנובעים במעיינות בגולן, ובהם מעיין קצביה,  שהיווה במשך שנים את מקור המים לבקבוקי החברה. בשל כך פנתה בשנית חברת 'מי עדן' לחברת 'מקורות', שמספקת לה כיום את המים, וביקשה שתספק לה חלופות לקידוחי מעיין.

מרשות המים נמסר, כי "הקידוח יפיק מים מיחידה אקוויפרית שונה מזו שמזינה את המעיין, לכן לא ישפיע על המעיינות. הקידוח אמור לשחרר את מי המעיין שכיום נתפסים לטובת 'מי עדן', ולכן זרימת המים לטבע לאחר ביצוע הקידוח תלך ותגדל".

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה, כי "הרשות פועלת להרחיק את הקידוח עד כמה שניתן, וזאת לאור ממצאים המצביעים כי ככל שמתרחקים מהמעיין כך מצטמצמת הפגיעה האפשרית בסביבה ובמעיינות – הקידוח לא החל עדיין וגם לא נקבע מיקומו הסופי".

מחברת 'מי עדן' נמסר בתגובה לפניית 'ידיעות אחרונות' כי "מקור המים לבקבוקי 'מי עדן' הוא מעיין סלוקיה. באשר לטענות הנוספות שהועלו, החברה אינה נוהגת לחלוק מידע מסוג זה".

תגיות:מי עדןמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה