מעניין

ללא ווקמן וטייפ: הקסטה שחוזרת

התגעגעתם לקסטה של פעם, דרכה הייתם שומעים שירים והרצאות, ומאסתם באם פי 3? הקסטה חוזרת בשדרוג – ללא ווקמן או טייפ

  • כ"א אייר התשע"ז

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

זה לא דומה ולא חיקוי, אלא "קסטה" – קלטת אמיתית הזכורה לנו עוד מימי הווקמנים והטייפים מהדור הקודם. כן, זו שבשביל לסדר את הסליל המסתבך בה נעזרתם בעיפרון או בדבק סלוטייפ.

סטארטאפ חדש מנסה לשחזר את ההצלחות העתיקות, ועל הדרך לחסוך את עלויות האחסון והשימור.

האיש שגילה כי אנשים מוכנים לשלם כמעט כל מחיר בעבור פריטים עתיקים ונוסטלגיים לקח יוזמה, ופיתח את נושא הקלטות שייראו בדיוק כמו הקלטת של פעם.

מדובר בפיתוח החדש של ELBOW, שאמנם משאיר את הקלטות הישנות שניתן להשתמש בהם, אבל חוסך את הצורך בשימוש בווקמן. לשם כך יצרה החברה זרוע עם גלגל שיניים, שיסובב את הסלילים של הקלטת. בקצה הזרוע הזו נמצא "ראש" שהופך את הסלילים לצלילים, כך שתוכלו לחזור ולשמוע את הקלטת הישנה והאהובה.

המוצר מגיע במשקל קל במיוחד. הסיבה – כדי לאפשר חיבור שלו לקצה הבגד דרך תופסן קליפס.

המוצר נמצא בשלבי פיתוח בלבד, ועדיין לא הושק לרבים. אם תהיתם כמה יעלה לכם המוצר המהפכני – גם את זה לא פרסם עדיין איש הסטראטאפ.

גם זמן הסוללה שלו טרם ידוע. המוצר כולל קורא אופטי, שמנטר את הקצב והמהירות של הניגון, כדי לוודא ניגון חלק ומדויק. יתכן שקורא כזה יעלה הרבה יותר מהדיסקים והנגנים שברשותנו. זאת בנוסף לכפתורי שליטה שיאפשרו להריץ את הקלטת קדימה או אחורה, ולהתחיל או להפסיק את הנגינה.

יש במוצר גם שקע Micro-USB, שבו תוכלו להטעין את הנגן ולהעביר את האודיו לפורמט דיגיטלי על גבי המחשב, ושקע אוזניות סטנדרטי 3.5 מ"מ לחיבור של אוזניות. בינתיים, אף על פי שהמוצר עדיין לא הושק, הוא כבר זכה בשני פרסי עיצוב.

 

תגיות:מוזיקהשירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה