חדשות יהדות

מרגש: הברית לנכד הנרצח התקיימה במקום הפיגוע

נכדו של אברהם אשר חסנו הי"ד, שנרצח בדם קר בפיגוע דריסה לפני שנה וחצי, הוכנס הבוקר בבריתו של אברהם אבינו – במקום בו נרצח סבו

  • כ"א אייר התשע"ז
הנכד החדש של משפחת חסנו (צילום: באדיבות המשפחה)הנכד החדש של משפחת חסנו (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

ברית מרגשת במקום הפיגוע: הבוקר (רביעי) הוכנס נכדו של אברהם אשר חסנו הי"ד בבריתו של אברהם אבינו. אם התינוק, נטלי, ביקשה לערוך את הברית בזירת הפיגוע בו נרצח אביה.

חטיבת יהודה נערכה בהתאם ואפשרה את קיום הברית שעברה ללא אירועים חריגים. התינוק נקרא בשם נצח אשר יעקב, כאשר הסנדק היה סבו מצד אביו.

רותי, אלמנתו של אברהם אשר הי"ד, אמרה כי ההחלטה לקיים את הברית במקום משדרת את הנטיעה והמשך החיים, ואת הכוונה להמשיך ולהיאחז באזור למרות הקושי והכאב.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע, אמר: "עין לא נותרה יבשה במקום ובמעמד המרגש הזה חשנו כולנו באמת את הכח של: 'ואמר לך בדמיך חיי', במקום בו ניסו הרוצחים לגדוע את חיים".

יוחאי דמרי, ראש המועצה, אמר "קיום הברית במקום שנגדעו חיים מרגש משום שאנו מוסיפים כעת חיים, דמים בדמים נגעו במקום שנשפך דם סיימנו במילים החזקות: 'בדמייך חיי', ברית המילה זה הפגנת המחויבות לרבינו של עולם הברית מבטאת קשר נטול אינטרסים עמוק בנינו לבין ריבונו של עולם, ובין ארץ ישראל והתורה".

פיגוע הדריסה אירע בחשוון תשע"ו, בעיצומו של גל הטרור האחרון. אברהם אשר חסנו הי"ד (54), תושב בקרית ארבע, נדרס בידי מחבל שנהג על משאית. הנהג הדורס הסגיר עצמו למשטרה לאחר הרצח וטען כי הדריסה נעשתה בטעות. עם זאת, צילומי האבטחה אירעו בבירור כי המשאית נסעה הלוך וחזור על גופו של חסנו והוא נרצח בדם קר.

תגיות:ברית מילהתינוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה