חדשות בארץ

אורה של עולם: 35% מתושבי ירושלים חרדים

הלמ"ס חושפת נתונים על עיר הקודש. אז כמה תושבים מתגוררים בעיר? מהו שיוכם המגזרי? ומאלו ערים בעיקר עוברים להתגורר בעיר הבירה?

(צילום: שאוטרסטוק)(צילום: שאוטרסטוק)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) נתונים מעניינים על העיר ירושלים, לרגל יום ירושלים המתקרב. מה שעולה מן הנתונים הוא בראש ובראשונה שירושלים היא העיר הגדולה ביותר בארץ, מספר התושבים המתגוררים בה הוא כ-10% מתושבי המדינה, ובמספרים - 865,700 נפשות.

מעניין לראות כי על פי הנתונים העיר ממשיכה במגמת התחרדות: שיעור האוכלוסייה החרדית הבוגרת בירושלים עלה ב-5 נקודות האחוז ביחס לקיטון בשבע נקודות האחוז באוכלוסייה החילונית והמסורתית. עוד עולה מהנתונים כי כ-35% מהתושבים מגדירים את עצמם כחרדים, לעומת 21% המגדירים עצמם כחילוניים.

נתונים נוספים ומעניינים: ארבעה מתוך כל חמישה ירושלמים, ובמילים אחרות – 82% מתושבי העיר גרים בה מזה יותר מ-20 שנה. מדובר בשיעור גבוה בהרבה מהממוצע בערים אחרות בישראל, שעומד על 63% שגרים באותו היישוב במשך תקופה כזו. למעשה, רק 11% מהאוכלוסייה הבוגרת שמעל גיל 20 בירושלים היא אוכלוסייה חדשה שמתגוררת בעיר פחות מעשור.

בלמ"ס חשפו כי עיקר התושבים שעברו להתגורר בירושלים באו  מהערים בני ברק, תל אביב, מעלה אדומים, ביתר עלית ובית שמש. לעומת זאת, התושבים שעזבו את העיר, עברו בעיקר לבני ברק, ביתר עלית, גבעת זאב, מודיעין, תל אביב ובית שמש.

תגיות:מגוריםחרדיםיום ירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה