נפלאות המגנזיום

מגנזיום הוא אחד מתוך קבוצה גדולה של מינרלים החיוניים מאוד לבריאותנו

אא

לא מעט אנשים מתלוננים על התכווצות שרירים בלילה, בעיקר ברגליים. התכווצות זו מקורה במחסור במגנזיום. מינרל זה הוא בעל תכונות רבות, כשאחת מהן היא הרפיית שרירים שיכולה לסייע במקרים אלו.ישנם מצבים נוספים שמגנזיום יכול לסייע בהם, כגון עצירות. עצירות יכולה לנבוע מסיבות שונות בהן התכווצויות של שרירי המעי הגס. במקרה כזה, מגנזיום יכול לסייע להרפייתם ובכך לסייע לניקוי הגוף. אף לחץ דם גבוה יכול לנבוע מהתכווצויות של כלי הדם, דבר שגורם ללחץ בתוך כלי הדם ומכאן לחץ דם גבוה. כך שמגנזיום יכול להיות אחד הכלים לטפול בלחץ דם גבוה בכך שהוא גורם להרפייתם.

מגנזיום הוא אחד מתוך קבוצה גדולה של מינרלים החיוניים מאוד לבריאותנו. דוגמה נוספת המוכרת לנו יותר היא הברזל, החיוני מאוד לייצור כדוריות הדם האדומות דבר שמונע אנמיה. הסידן גם כן - מינרל חיוני לבניין השיניים העצמות העור הציפורניים והשער. אף היוד חיוני לבלוטת התריס, כדי לייצר תירוקסין החשוב לתהליכים שונים בגוף. כך ישנם עוד מינרלים רבים החיוניים מאוד לתקינות הבריאות שלנו.

גם במינרלים, כמו בוויטמינים, נשאלת השאלה האם ליטול מינרלים בצורה של תוסף כמו בהתכווצויות שרירים שהזכרנו קודם. אכן, ישנה גישה הטוענת שכדי שלא ייווצר חסר של מינרלים יש לקחת באופן קבוע תוסף המכיל את המינרלים החיוניים לתפקוד תקין של גופנו. יש לעומת זאת גישה השוללת תלות בתוסף כאשר את המינרלים ניתן לקבל מהמזון. ואתן כמה דוגמאות:

סידן – אחד המינרלים הנפוצים במזונות רבים, במיוחד בשומשום מלא, בטחינה מלאה, שקדים, כרוב, תאנים מיובשות, שעועית ירוקה מבושלת, בטטות אפויות ועוד; מגנזיום – גם כן מינרל נפוץ במזונות רבים כגון: קינואה, חיטה מלאה, קמח תירס, גרעיני דלעת, שיבולת שועל, שקדים, אגוזים ועוד; ברזל – ניתן למצוא בקינואה, טופו, גרגרי חומוס, עדשים כתומות, פטרוזיליה, תמר יבש ועוד.

מזוננו, אם כן, מכיל מינרלים רבים החיוניים לבריאותנו. ככלל יש לבסס אפשרות לבסס את רמת המינרלים בגופנו על המזון. אולם, למעשה נוצר לעתים מחסור במינרל מסוים מסיבות שונות עד שנוצרת תקלה, כגון התכווצות שרירים, עצירות וכדומה. על כן מצד אחד יש להגביר את אכילת המזונות המכילים מגנזיום, אך יחד עם זאת, בשעת הצורך יש לאפשר לצרוך לזמן מוגבל את המגנזיום כתוסף כדי לפתור את הבעיה הנקודתית הקיימת עתה.

אליהו שכטר הוא אירידיאולוג ומטפל טבעי

 

תגיות:מגנזיוםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה