מעניין

ניסוי חברתי: בת השמונה ביקשה סיוע באיתור אמה, והצליחה ללכוד חשוד המוכר למשטרה

ניסוי חברתי שנעשה ברחובות ארה"ב, הראה כי יש אנשים אפתיים וחסרי אחריות בעולם. איך הגיבו עוברי אורח שונים כשהתבקשו על ידי בת השמונה לעזור לה לאתר את אמה שהלכה לאיבוד? קראו בכתבה שלפניכם

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

מה הייתם עושים אם באמצע סידורים ברחוב, הייתם נתקלים בילדה בת שמונה שמבקשת מכם לעזור לה לאתר את אמה שהלכה לה לאיבוד? אם התשובה הראשונה שחולפת במוחכם היא 'כמובן שהיינו עוזרים לה, אלא מה?', אתם כנראה נמנים על הזן הטוב.

אולם יש גם יש אנשים פחות טובים, והתיעוד שלפניכם הוא ההוכחה לכך. שחקנית בת שמונה התבקשה להעמיד פנים שאמה הלכה לאיבוד, ולגשת לעוברים ושבים בבקשה לעזור לה באיתורה.

בעוד שאחדים הציעו את עזרתם בצורה אדיבה למדי כמו שיחת טלפון לאם וכרטיס לרכבת התחתית -היו גם אנשים אפתיים (שלא לומר רעים), שהתייחסו לילדה בצורה מחפירה ביותר כמו לומר לה שהם באמצע שיחת טלפון ולהמשיך ללכת, ואפילו לדחוף אותה בכעס הצידה. לא מאמינים? לפניכם התמונות.

אדם זה הוציא את כרטיס הרכבת, והגיש אותו לילדהאדם זה הוציא את כרטיס הרכבת, והגיש אותו לילדה

אדם זה הוציא מכיסו את מכשיר הטלפון, והציע לילדה להתקשר לאמהאדם זה הוציא מכיסו את מכשיר הטלפון, והציע לילדה להתקשר לאמה

הבחור הזה היה שקוע מדי במוזיקה שלוהבחור הזה היה שקוע מדי במוזיקה שלו

וכשהילדה התעקשה לבקש ממנו עזרה - הוא פשוט הדף אותה בחוזקה הצידהוכשהילדה התעקשה לבקש ממנו עזרה - הוא פשוט הדף אותה בחוזקה הצידה

הגדיל לעשות בעל הפנים המטושטשות - שסחב את הילדה בחולצתה, ואמר לה הגדיל לעשות בעל הפנים המטושטשות - שסחב את הילדה בחולצתה, ואמר לה

אלא שהבחור מצד שמאל, שאף הוא עצר ברחוב ושמע את סיפורה של הילדה - החל לתחקר את הבחור עם החולצה הלבנה, ואמר לו: "אין לך שום זכות לסחוב אותה ככה. אני מתקשר למשטרה, תישאר כאן ואל תזוז".

המשטרה הגיעה לאחר חמש דקות, וכששמו על הבחור עם החולצה הלבנה הועבר במחשב של השוטרים, הבינו כי זה עתה תפסו מטרידן אמיתי שהיה מבוקש על ידי המשטרה במשך חודשים אחדים. 

"אלמלא העירנות של האזרח הטוב הזה, אנחנו לא רוצים לחשוב מה היה קורה לילדה. מדובר באדם מסוכן ביותר", אמרו השוטרים. 

תגיות:הוריםילדיםניסוי חברתיאפתיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה