חדשות יהדות

למכירה: כתב יד של החפץ חיים והטלית והכיפה של הבבא סאלי

בית המכירות הפומביות מציע למכירה דפים בכתב ידם של גדולי הדורות הקודמים, את גביע הקידוש של רבי יצחק כדורי ועוד

  • י' סיון התשע"ז
אא

בית המכירות הפומביות 'מורשת' הוציאה את הקטלוג לקראת המכירה המיוחדת שתתקיים בשבוע הבא. בעיון בקטלוג ניתן למצוא ספר עם חתימת בעלות, שעל פי הערכת המומחים היא חתימת ידו של רבנו ה"אור החיים"; דף בכתב ידו של רבי נתן מברסלב מתוך ספרו "ליקוטי הלכות"; מכתב השד"רות של גדול רבני מרוקו רבי עמרם בן דיוואן ועוד.

באוסף המרשים ניתן למצוא גם מכתבים אותנטיים בכתב ידם של גדולי הדור הקודם: החפץ חיים, רבי יצחק אלחנן ספקטור מקובנא, החזון איש, האדמו"ר רבי יואל מסאטמר, האדמו"ר רבי איציק'ל מפשווארסק, ה"בית ישראל" מגור והאדמו"ר הבבא מאיר ועוד.

בין כתבי היד ניתן למצוא דרשות בכתב יד קדשו של ה"בן איש חי"; אוטוגרף מבעל ה"כף החיים", ספר של המקובל האלוקי רבי יהודה פתיא, כתב יד 'לחם תורה' מגדול רבני תימן מורי יחיא צלאח מהרי"ץ.

פריט היסטורי שלא היה ידוע עד כה כמועמד למכירה, ייכלל אף הוא במכירה הפומבית בשבוע הבא: מדובר בדף בקבלה מעשית להוצאת שד מן האדם. הדף היה בשימושו של המקובל הרב מרדכי שרעבי זצ"ל.

כמו כן ניתן למצוא בין הפריטים הנכללים במכירה את הטלית והכיפה של הבבא סאלי, את גביע הקידוש של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי, תפיליןכשרות למהדרין שנכתבו על ידי הסופר של גדולי ישראל רבי יהודה אשר קאטה זצ"ל, שגדולי ישראל דיברו רבות בשבחו. התפילין נבדקו ע"י שני מכוני סת"ם ונמצאו כשרות למהדרין.

בית המכירות הפומביות 'מורשת' נוסד בשנת תשע"ד ע"י אסף העצני וניסים ורטה, וקים עד כה 14 מכירות פומביות שנחלו הצלחה גדולה בקרב אספני האמנות והיודיאקה.

תגיות:מכירההחפץ חייםבבא סאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה