חדשות יהדות

החלום של בן ה-16 מניו יורק הוגשם: להגיע לכותל למרות המחלה

מכונות ההנשמה, ההזנה וכיסא הגלגלים לא הרתיעו את הגיבור בן ה-16 מניו יורק להגשים את חלומו: להתפלל, לעלות לתורה ולהניח תפילין בכותל המערבי בירושלים

  • י"א סיון התשע"ז
(צילומים: אוהד צויגנברג)(צילומים: אוהד צויגנברג)
אא

החלום של ברוך נאילוויץ' בן ה-16 מניו יורק היה יהודי וטהור: לזכות ולהגיע להתפלל בכותל המערבי בירושלים. חלום פשוט לכאורה, אך מורכב בשל המחלה ממנה סובל ברוך מגיל צעיר: ניוון שרירים מסוג נמלין.

הגעתו של ברוך, המרותק לכיסא גלגלים, נושם באמצעות מכונת הנשמה ומחובר לצינור הזנה, היתה פרויקט מורכב. ההגעה התאפשרה במסגרת ביקור של ילדים עם צרכים מיוחדים, שארגנה עמותת The Children’s Center, בראשה עומדת ג'נין שוואקי, אשתו של כוכב הזמר החסידי, יעקב שוואקי. משתתפי המשלחת חגגו את בר המצווה שלהם, וברוך הצטרף עם אביו ועם פראמדיק צמוד.

בכותל המערבי הם התפללו יחד עם הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, וברוך הנרגש עלה לתורה. "הביקור בכותל היה חוויה אדירה מבחינתי", סיפר ל-ynet. "בשל החום לא יכולתי לרקוד עם כולם, אבל זו נסיעה בלתי נשכחת.

"בתור יהודי תמיד רציתי להגיע לכותל. זו התגשמות של חלום מבחינתי", אמר בהתרגשות. "בהתחלה חשבתי שהכותל זה רק קיר, אבל כשהגעתי לשם הבנתי שזה הרבה יותר מזה. הרגשתי הרבה יותר מחובר לה'. עשו לנו סיור בכל המקומות סביב הכותל שלא ידעתי שקיימים בכלל. זו הייתה אחת החוויות המיוחדות ביותר בחיים שלי, ואני מחכה לחזור לשם".

הזמר יעקב שוואקי התלווה, כאמור, לטיולם של הילדים המיוחדים וסייע להם להניח תפילין. "אנחנו פה עם אהבת חינם. זה עם ישראל", אמר. "אנחנו באים לכותל, ורואים את כל היהודים. זאת הנשמה שבתוך כל יהודי – לתת ולשמוח. יש כל כך הרבה נדיבות לב בארץ הקודש".

לאחר הביקור, נמסר מהקרן למורשת הכותל המערבי: "כולנו זכינו היום לקיים מצווה גדולה ולגרום לברוך להגשים את החלום שלו. פיללנו לכך שהביקור המרגש והתפילה שנישאה מילאה את לב כולם בשמחה והקלה, גם אם לזמן קצר, בהתמודדות הקשה שלו. ברוך הוא גיבור אמיתי, וחשנו זכות גדולה לסייע בידו להגשים את חלומו".

תגיות:כותלניו יורקירושליםבר מצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה