חדשות בארץ

עד 2023 יושלם המהלך: איחוד בת ים ותל אביב יוצא לדרך

שר הפנים אריה דרעי אישר את איחוד בת ים ותל אביב. ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה, והאיחוד למעשה יסתיים בעוד 6 שנים, כאשר תתקיימנה בחירות לעירייה המאוחדת

  • י"א סיון התשע"ז
תל אביב (צילום: shutterstock)תל אביב (צילום: shutterstock)
אא

שר הפנים אריה דרעי הודיע הערב (ראשון) לבג''ץ במסגרת עתירה שהוגשה נגד שר הפנים, כי הוא שוקל לאמץ את המלצת הוועדה על איחוד הערים בת ים ותל אביב-יפו, בשנת 2023.

ההכנות לאיחוד יחלו כבר בתקופה הקרובה עם הקמת מנהלת ממשלתית שתעסוק בנושא. האיחוד יתרחש הלכה למעשה בבחירות לעירייה המאוחדת בשנת 2023 – בחירות לראש עיר אחד לעיר המאוחדת. עד שנת 2023, בת ים תהיה תחת תכנית הבראה מיוחדת - צופה פני איחוד.

שר הפנים דרעי אמר כי "זהו צעד משמעותי לחיזוק העיר בת ים השרויה בגרעון כלכלי עמוק. אני שוקל לאמץ את המלצות הוועדה המקצועית שבחנה את הנושא ולאחד את הערים בת ים תל אביב-יפו, שיצא לפועל ב-2023, בתום תהליך ארגוני סדור. משרד הפנים ומשרד האוצר יפעלו יחד בכל התקופה שעד האיחוד, להכין את התשתית והמנגנון לבצוע האיחוד באופן המקצועי עם דגש על השירותים לתושבים.

בת ים (צילום: shutterstock)בת ים (צילום: shutterstock)

''במהלך האיחוד יידרש שיתוף פעולה מלא מצד העיריות, לקראת איחוד. נדאג כי רמת השירותים הניתנים לתושבים לא תפגע ואף תשתפר. זוהי הפעם הראשונה שבה איחוד בסדר גודל כזה יוצא לדרך ויש לפעול באחריות רבה על מנת שיצליח", הדגיש שר הפנים.

מעיריית תל אביב יפו נמסר: "עמדת משרד הפנים, כפי שפורסמה, משמעותה שאיחוד הערים לא ייצא לדרך. עיריית תל אביב יפו נתנה את הסכמתה לביצוע איחוד בצורה מהירה כדי שיושלם עד סוף שנת 2018 ולא עד סוף שנת 2023".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "אנחנו דורשים פתרון מיידי לבעיית התקציב של בת ים, שנוצר כתוצאה מהסחבת בקבלת ההחלטות בממשלה. אנחנו דורשים משר האוצר משה כחלון פתרון מיידי כדי למנוע נזק לעיר ולתושביה, אשר נמצאים בתנופה פיתוח אדירה. כל מהלך יעשה אך ורק בהסכמה ועל דעת רוב תושבי בת ים".

 

תגיות:תל אביבבת ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה