חדשות בעולם

דיווחים בארה"ב: האקרים רוסיים גרמו לקרע עם קטאר

על פי דיווחים בארה"ב, האקרים רוסיים פרצו למחשביה של סוכנות הידיעות הממלכתית של קטאר, שתלו שם ידיעות תמיכה באיראן ובשל כך גרמו לקרע הדרמטי בעולם הערבי

  • י"ג סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גורמי מודיעין אמריקניים טוענים כי רוסיה אחראית לקרע הדרמטי בין קטאר ובין ידיעות ערב, בשל ידיעות מפוברקות ששתלה במחשבי סוכנות הידיעות הממלכתית של קטאר.

על פי הדיווחים בארה"ב, האקרים רוסיים שתלו במחשבי סוכנות הידיעות הממלכתית של קטאר ציטוטים של תמים אל תאני, שליט קטאר, התומכים באיראן ומבקרים את הנשיא האמריקאי טראמפ, ובכך גרמו למשבר שהותיר את קטאר מבודדת משכנותיה, מדינות המפרץ וסעודיה.

המידע שהופץ כלל נאום תמיכה ברוחני נשיא איראן, תוקף את טראמפ ומבקר את מצרים ומדינות המפרץ. על פי האמריקניים, הנאום הושתל על ידי הקרמלין באמצעות ההאקרים ולא היה כלל מטעמו של שליט קטאר.

ה-FBI וה-CIA סירבו להגיב לדיווחים בארה"ב. דוברת שגרירות קטאר בוושינגטון מסרה כי החקירה נמשכת ותוצאותיה יפורסמו בקרוב. יצוין, כי מיד לאחר פרסום הדברים של האמיר מיהרו בקטאר לטעון כי מדובר בפריצה ובזיוף.

שר החוץ הקטארי, השייח' מוחמד בן עבד א-רחמן אל-ת'אני אמר ל-CNN כי ה-FBI אישר כי אכן הייתה פריצה למחשבי סוכנות הידיעות ושתילה של "חדשות מזויפות". "כל הטענות שהופנו כלפינו מבוססות על מידע שגוי, ואנו חושבים כי המשבר כולו מתבסס על מידע שגוי. כי זה התחיל על בסיס חדשות מפוברקות, שהושתלו בסוכנות הידיעות הממלכתית שלנו, שנפלה קורבן למתקפת סייבר כפי שהוכח על ידי ה-FBI", אמר.

כזכור, בעקבות המידע בסוכנות הידיעות הקטארית הוחלט בסעודיה, מצרים, בחריין, איחוד האמירויות, תימן ולוב הודיעו שלשום על ניתוק היחסים הדיפלומטיים והכלכליים עם קטאר, בין היתר בתגובה לדיווח החדשותי השקרי הזה, שהגיע בתקופה של הסלמה במתיחות במפרץ, על רקע הטענות שקטאר מממנת טרור.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:קטארמדינות ערברוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה