חדשות בארץ

יממה לפני המועד המתוכנן: שלושה נתיבים בשני הכיוונים בכביש ירושלים – ת"א

הבוקר נפתחו לתנועה שלושה נתיבים בקטע שבין מוצא לשער הגיא. כעת קיימים שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון

  • י"ד סיון התשע"ז
כביש 1 (צילום: פלאש 90)כביש 1 (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (חמישי), 24 שעות לפני המועד המתוכנן, נפתח לתנועה הנתיב השלישי בכביש ירושלים - ת"א בין שער הגיא למוצא. זאת לאחר שביום שני האחרון נפתחו לתנועה שלושה נתיבים של קטע הדרך בצדו השני של הכביש, בין מוצא לשער הגיא.

הכביש החדש כולל שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון, תוך ביטול סיבובים חדים ועליות תלולות. לכביש שוליים רחבים בצידי הדרך, מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות ושלושה מחלפים חדשים בנווה אילן, חמד והראל.

במסגרת עבודות השדרוג של כביש מספר 1 ניתן דגש מיוחד להיבט הנופי והאקולוגי. באזור שער הגיא הוגבה הכביש מעל המפלס הקיים, כדי לשמור על הנוף הייחודי. בקטע שבין שער הגיא לשורש הוקם גשר אקולוגי למעבר בעלי חיים הגדול ביותר בישראל. באזור ישנם עשרות סוגים של בעלי חיים היכולים מעתה להתאחד עם בעלי החיים בין שני עברי הכביש.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי הכביש החדש לירושלים הוא מיזם ייחודי, בשל חשיבותו הלאומית, התחבורתית והבטיחותית והשלמתו מהווה נדבך חשוב בחיזוק ירושלים הבירה וחיבורה לכל חלקי מדינת ישראל. "המבחן העליון של מנהיגות לאומית הוא היכולת לקבל החלטות נכונות ולבצע אותן למרות הלחצים והקשיים, כך נהגתי בפרויקט הכביש החדש לירושלים וכך בכוונתי לעשות גם בעתיד" אמר כץ.

החל משבוע הבא תעלה מהירות הנסיעה המותרת במנהרות מ-70 קמ"ש ל-90 קמ"ש. בהמשך תיבחן אפשרות להעלות את המהירות במנהרות ל-100 קמ"ש.

תגיות:ירושליםכביש 1

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה