חדשות בעולם

בדיקת דם שגרתית גילתה: דוריס בת ה-22 הוחלפה בלידתה עם תינוקת אחרת

רשלנות חמורה: ביממה הראשונה לאחר שנולדה, הוחלפה דוריס גרונוולד האוסטרית עם תינוקת אחרת

  • כ' סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דוריס גרונוולד (27) האוסטרית נולדה ב-1990 בבית חולים באוסטריה, כאשר רשלנות חמורה גרמה לה להתחלף עם תינוקת אחרת ולגדול בבית שאינו שלה. הדבר התגלה בבדיקת דם שגרתית שערכה גרונוולד בגיל 22.

בשיחה שהעניק אז לעיתון 'קראוון דיילי' סיפרה גרונוולד עם התחושות שחשה כאשר נודע לה שהיא אינה בתם הביולוגית של ההורים עמם גדלה: "כל הגוף שלי התחיל לרעוד, זה היה כאילו האדמה נשמטה מתחת לרגליי", אמרה.

במהלך המשפט שנערך, טען בית החולים האוניברסיטאי בו נולדה גרונוולד, כי ההחלפה בתינוקת אחרת לא התבצעה בבית החולים אלא רק לאחר שגרונוולד שוחררה. בית המשפט דחה את הטענה וקבע כי ההחלפה התבצעה ב-20 השעות הראשונות לאחר הלידה, שבהם האם שגידלה את גרונוולד התאוששה מניתוח קיסרי.

בית המשפט פסק כי מגיע לגרונוולד פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לה, וקבע כי בשל "הרשלנות החמורה" שהפגין בית החולים עליו לשלם פיצויים בגובה 30 אלף אירו לגרונוולד, וסכום זהה לכל אחד משני הוריה, בנוסף להוצאות המשפטיות של המשפחה. שירותי הבריאות המקומיים אמרו כי יערערו על ההחלטה כיוון שבית המשפט לא הוכיח שההחלפה התבצעה בבית החולים.

גרונוולד עדיין לא יודעת מי הם הוריה הביולוגים, וכפי הנראה, גם התינוקת שעמה הוחלפה לא יודעת כי היא הוחלפה.

על פי הדיווח ב'גרדיאן' הבריטי, בבית החולים שבו התרחש המקרה מתקיימת כעת תוכנית חדשה שמציעה בדיקת ד.נ.א חינמית ל-200 נשים שנולדו בבית החולים באותו זמן ולאמותיהם. עד כה 30 נשים ביצעו את הבדיקה ולא נמצאה התאמה יוצאת דופן.

תגיות:בדיקת דםתינוקת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה