חדשות מדע וטכנולוגיה

איבד עין – והחליף אותה במצלמת וידיאו

כשהעין הפצועה של רוב ספנס הקנדי דרשה החלפה, הוא בחר שלא להשתמש בעין מלאכותית רגילה, אלא בעין המשלבת מצלמת וידיאו זעירה

  • כ"א סיון התשע"ז
 Rob Spence / the Eyeborg project Rob Spence / the Eyeborg project
אא

לרוב ספנס, יוצר סרטים דוקומנטריים מקנדה, יש עין אחת רגילה ועין אחת שמשמשת כמצלמת וידיאו – ללא ספק אביזר שימושי מאד בעבודתו.

את עינו המקורית פצע ספנס כשהיה ילד וירה לעצמו בטעות בעין. העין אמנם לא נעקרה ובמשך שנים ספנס תפקד איתה למרות ראייה לקויה, אבל בסופו של דבר מצב העדשה הידרדר מספיק כדי שיהיה צורך להסיר אותה בניתוח. אבל ספנס לא רצה להחליף את העין הפגועה בסתם עין מלאכותית: הוא חיפש משהו קצת יותר דרמטי.

ספנס יצר קשר עם חברת הנדסה עצמאית ויחד איתם תכנן עין מצלמה. המצלמה האלחוטית 'יושבת' מאחורי העין המלאכותית. מעגל חשמלי זעיר מאפשר לשלוח את הנתונים מהמצלמה אל העולם הרחב.

המצלמה אמנם לא מחוברת למוח או לעצב האופטי של ספנס, מה שאומר שהוא לא סייבורג של ממש. בנוסף, היא יכולה להסריט רק כשלושים דקות לפני שצריך להטעין אותה שוב, כך שספנס לא יכול להסתובב כשהוא מסריט בלי הפוגה במבט עיניו.

בכל זאת, תודו שמטריד לנהל שיחה עם אדם שיכול להסריט אתכם תוך כדי בלי שהוא אוחז שום מצלמה. כשמעירים על כך לספנס, הוא מושך בכתפיו. "למה שלא תהיה לי הזכות לשים עין-מצלמה בגוף שלי עצמי?" הוא גם מזכיר שהמצלמה זוהרת באור אדום כשהיא מסריטה, מה שמאפשר לסובבים לדעת שהיא בפעולה.

עין המצלמה של ספנס, אגב, היא לא הדבר המשוכלל ביותר בתחום, מדהימה ככל שתשמע. המילה האחרונה בתחום העיניים המלאכותיות היא כנראה אותה עין שהופכת צבעים לצלילים מוזיקליים – וכך מאפשרת לעיוורי צבעים 'לראות' את הצבע הנכון.

תגיות:עיןראייהמצלמת וידאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה