חדשות בארץ

אחיה של הדס מלכא הי"ד: "קומי, עורי, הדסי, תגידי שזה חלום"

לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא הי"ד הובאה הלילה למנוחות, לאחר שנרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים

  • כ"ד סיון התשע"ז
(צילומים: דוברות המשטרה)(צילומים: דוברות המשטרה)
אא

רס"ר הדס מלכא הי"ד, בת 23 וחצי, שנרצחה בפיגוע דקירה שאירע בליל שבת בשער שכם שבירושלים הובאה הלילה (ראשון) למנוחות בבית העלמין באשדוד.

הדס הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. אחיה גיא ספד לאחותו: "היו לך חלומות רבים, רצינו לראות אותך מתחת לחופה. קומי, עורי, הדסי. תגידי שזה חלום. תגידי שזו לא את. מחבל ארור הרס את כל החלומות שלנו. לעולם לא נשכח אותך כאחות הגיבורה שלנו שהגנה על ירושלים, תשמרי עלינו מלמעלה, אוהבים אותך לעד".

שקד, אחותה של הדס, ספדה: "את האחות הכי טובה שמישהו יכול היה לבקש. תומכת, טובת לב, מפנקת ואוהבת. הלכת ולקחת איתך את האושר. עכשיו לצערי אנחנו כבר לא משפחה רגילה. אנחנו משפחת שכול. תמיד ידעת לרומם את כולם, נזכור אותך לנצח".

דודהּ, מוטי מלכא, ספד: "כמה אהבה ושמחת חיים היו בך. הדס עכשיו היא רק זיכרון. כולנו נהיה בחתונה של תמיר ונשמח כי ככה הדס הייתה רוצה. הדס שלנו, נשתדל כולנו ללמוד ממך את תחושת השליחות במעשים ולא בדיבורים, גיבורה שלנו".

בהלוויה השתתפו, לצד בני משפחתה ומכרים, גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, המפקח הכללי, רנ"צ  רוני אלשיך, מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי, שרים, חברי כנסת, ראש עיריית אשדוד, ראשי מועצות, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, מפקדים וחברים רבים.

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן ספד להדס. "זכרונה של הדס לא ימוש מאתנו. נעשה כל שלאל ידינו שכשם שחייה היו מרובי ערך כך תהיה גם נפילתה. זכרה של הדס יהיה חתום בלב העם כולו. קול צחוקם של ילדים סביב שולחן השבת נשמע גם בליל שבת הקשה אמש, בזכות הדס וחבריה הלוחמים מגני בירתינו, שומרי ישראל בירושלים, ביישובים ובגבולות", סיים השר את דבריו.

גם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, נשא דברים ואמר כי הלילה מצטרפת הדס לרשימה ארוכה של למעלה מ-1,260 חללי משטרת ישראל. "נלחמת מול המחבל שהסתער עלייך, חבריך הכריעו אותו, אך לצערנו, אנו עומדים היום מול המחיר: קבר טרי של קרבן כואב למשפחה, למג"ב, למשטרה, לאומה כולה. אני קורא לאזרחי ישראל כולם לזכור אותך".

הפיגוע המשולב אירע בליל שבת. הלוחמים שהוצבו בשער שכם שמעו קולות ירי ודיווחים בדבר פיגוע במערת צדקיהו הסמוכה. מיד אחרי קבלת הדיווחים הראשוניים, ריכז מפקד הכוח את לוחמיו, וביניהם הדס הי"ד, במטרה לנוע למקום הפיגוע. בשלב זה, הגיח מחבל מאחוריה ודקר אותה מספר פעמים עד שנורה ונוטרל על ידי הלוחמים שהיו עימה.

הדס, שנאבקה בנחישות במחבל, פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה מאוחר יותר. בפיגוע נפצע שוטר נוסף באורח קל, 2 אזרחים באורח בינוני ואישה אחת לקתה בחרדה.

תגיות:ירושליםפיגועהדס מלכא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה