חדשות בארץ

מוקד המתח בין ארה"ב לרמאללה: תשלום למשפחות המחבלים

ג'ארד קושנר, חתנו של טראמפ, נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וקודם לכן עם ראש הממשלה נתניהו. לאחר מכן המריא חזרה לוושינגטון

  • כ"ח סיון התשע"ז
ביבי נתניהו וג'ארד קושנר (צילום: לע"מ)ביבי נתניהו וג'ארד קושנר (צילום: לע"מ)
אא

חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, המריא הלילה (חמישי) חזרה לוושינגטון לאחר ביקור בן 24 שעות בישראל וברשות הפלסטינית.

קשנר הגיע לישראל במסגרת המאמץ האמריקני לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ונועד אתמול עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים.

בפתח הפגישה בירושלים בירך נתניהו את קושנר על בואו. "זו הזדמנות להשיג את המטרות המשותפות לארה"ב ולישראל – ביטחון, שגשוג ושלום", אמר נתניהו לחתנו של טראמפ. "אני מברך על המאמצים שלך ושל הנשיא ואני מצפה בכיליון עיניים לעבוד איתך כדי להשיג שלום כי יש כאן הזדמנות".

לאחר הפגישה בין השניים פרסם הבית הלבן הודעה: "הבכירים האמריקנים וההנהגה הישראלית הדגישו שהשגת שלום תיקח זמן ואת החשיבות של עשייה מרובה כדי ליצור אווירה התורמת לשלום".

לאחר הפגישה נסע קושנר, יחד עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, לפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הפגישה ארכה כשעתיים, ולאחריה מסר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, כי הצדדים דנו בכל הנושאים המרכזיים שנמצאים בלב הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

קודם לכן נועדו קושנר וגרינבלט עם מספר בכירים ברשות הפלסטינית. לאחר הפגישה, אמר בכיר פלסטיני לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפגישה הייתה "רעה בלשון המעטה". לדבריו, הפגישה הפכה למתוחה בעיקר בשל סוגיית המשכורות שמעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות אסירים הכלואים בישראל.

"גרינבלט התעקש שהתשלומים של הרשות הפלסטינית יופסקו. האמריקנים קונים את הטענות של נתניהו בנוגע להסתה הפלסטינית", אמר הבכיר הפלסטיני. הבכיר הוסיף וציין כי הגורמים הפלסטינים שנכחו בפגישה לא נכנעו ללחץ שהפעיל ג'ייסון ודרשו שארה"ב תפעל להקפאת הבנייה הישראלית בהתנחלויות. 

תגיות:ג'ארד קושנרהרשות הפלסטיניתאבו מאזן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה