חדשות בארץ

התפרצות חריפה של מחלת החזרת: למעלה מ-100 נדבקו

בחודשים האחרונים התגלו יותר מ-100 מקרים של חזרת, רובם בירושלים. במשרד הבריאות מסבירים: "האוכלוסייה מחוסנת, אבל הווירוס כנראה התגבר על החיסון"

(צילום: שאוטרסטוק)(צילום: שאוטרסטוק)
אא

אחרי שבשבועות האחרונים נודע על התפרצותה של החצבת באזורים שונים בארץ, ולאחר מכן התריע משרד הבריאות על מקרים רבים של דלקת קרום המוח, נודע בימים האחרונים על כך שבתקופה האחרונה התגלו גם מקרים רבים של תחלואה בחזרת, רובם בירושלים.

מדובר בעלייה משמעותית של 6.5% ואף יותר בשיעור התחלואה בחזרת אשר נחשבת למחלה ויראלית, אך במידה והיא מסתבכת היא עלולה לגרום לשלל תסמינים קשים, כמו פגיעה מוחית, עיוורון, חירשות ועקרות.

משרד הבריאות ערך השוואה ממנה ניתן לראות כי במשך חצי השנה האחרונה חלו בחזרת 121 ישראלים, זאת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, אז חלו במחלה 18 אנשים בלבד, ואילו בשנת 2015 חלו 35 ישראלים. יצוין כי ייתכן שהמספרים אף גבוהים יותר, כיוון שלא כל המקרים מאובחנים ומדווחים למשרד הבריאות.

והיכן מרבית ההידבקויות? על פי נתוני משרד הבריאות נמצא כי רוב מקרי ההדבקה נראו במחוז ירושלים, שם אגב, נראו גם חולי החצבת בתקופה האחרונה. בשלב זה עוד לא ברור אם הלוקים במחלה הם כאלו שלא חוסנו, או כאלו שחוסנו ולמרות זאת חלו, אך ההערכה היא כי בשנים האחרונות קמו תתי זנים חדשים של הנגיף, אשר התגברו על החיסון והם אלו שגרמו לתחלואה הרבה.

יצוין כי מקובל לתת את החיסון בארץ בשתי מנות: פעם בגיל שנה ופעם נוספת בגיל שש, אך לאור ההתפרצות האחרונה, שוקלים במשרד הבריאות להמליץ על חיסון נוסף או מנת דחף נוספת, כדי להעלות את רמת ההגנה. חיסון כזה יידרש באופן מיוחד לתלמידי ישיבות או לסטודנטים, שם סכנת ההתפשטות היא הגבוהה ביותר.

 

 

תגיות:חזרתהתפרצותחיסונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה