חדשות בעולם

הבית הלבן: זיהינו היערכות סורית למתקפה כימית נוספת

צבא אסד עורך הכנות למתקפה כימית כנגד אזרחיו – כך עולה מהצהרה שפרסם הבוקר דובר הבית הלבן

  • ג' תמוז התשע"ז
המתקפה בסוריה (צילום מתוך טוויטר)המתקפה בסוריה (צילום מתוך טוויטר)
אא

הבית הלבן מסר הבוקר (שלישי) כי ארצות הברית זיהתה הכנות של המשטר בסוריה לקראת מתקפה כימית נוספת נגד אזרחים במדינה.

בהצהרה שפרסם דובר הבית הלבן, ציין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי מניתוח של חומרים מודיעניים שהגיעו מסוריה עולה כי ההכנות של צבא אסד דומות לאלו שנעשו לפני המתקפה הכימית באפריל האחרון בה נהרגו עשרות סורים, בהם גם ילדים רבים. "כפי שכבר אמרנו בעבר, ארה"ב פועלת בסוריה כדי לחסל את דאע"ש", נכתב בהצהרה. "עם זאת, במידה שאסד יבצע רצח המוני נוסף באמצעות נשק כימי, הוא וצבאו צפויים לשלם מחיר כבד".

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, התייחסה אף היא להצהרת הבית הלבן. היא הבהירה כי במדיה ואכן ייעשה שימוש נוסף בנשק כימי על אדמת סוריה ארצות הברית תגיב בחומרה. "אסד יהיה אשם בכל מתקפה נוספת על העם הסורי, אבל גם רוסיה ואירן יהיו אשמות בתמיכה שהן מעניקות לאסד להרוג את בני עמו", אמרה היילי.

כזכור, בחודש אפריל האחרון ביצע צבא סוריה מתקפה כימית על בני עמו באידליב, במהלכה נהרגו עשרות בני אדם, בהם גם ילדים. לפי אותם דיווחים, מספר בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו כשמטוסים של צבא סוריה השליכו חביות של גז כלורין על מעוזים של המורדים ליד העיר חאמה.

בעקבות המתקפה הכימית, הורה טראמפ על תקיפת בסיס חיל האוויר הסורי א-שעיראת במחוז חומס. שתי ספינות של חיל הים האמריקני בים התיכון ירו 59 טילי שיוט מסוג טומהוק לעבר הבסיס. זו הייתה הפעם הראשונה שהבית הלבן הורה על מתקפה צבאית נגד אסד, כאשר לאחריה הבהירו גורמים בבית הלבן כי מדובר בהתערבות חד פעמית שנועדה למנוע מתקפות כימיות בעתיד, ולא את הרחבת הפעילות האמריקנית בסוריה.

המשטר הסורי הכחיש כי הוא עמד מאחורי התקיפה הכימית. גורם בצבא אמר כי כוחות המשטר לא השתמשו ולא משתמשים בנשק כימי, "לא בעבר ולא בעתיד". 

תגיות:הבית הלבןמתקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה