חדשות בארץ

היום: ח"כ לשעבר בסאל גטאס נכנס לכלא

חבר הכנסת לשעבר יירצה עונש מאסר של שנתיים בגין הברחת טלפונים סלולריים למחבלים כלואים

  • ח' תמוז התשע"ז
 ח"כ לשעבר בסאל גטאס (צילום: פלאש 90) ח"כ לשעבר בסאל גטאס (צילום: פלאש 90)
אא

היום (ראשון) יחל חבר הכנסת לשעבר, באסל גטאס, לשאת את עונש המאסר שנגזר עליו. הח"כ יירצה שנתיים מאסר בכלא גלבוע, לאחר שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים למחבלים בכלא קציעות. בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו אולץ הח"כ להתפטר מהכנסת.

אמש נערכה עצרת תמיכה בגטאס בכפר ראמה, במהלכה נאם גטאס וטען כי "אכנס לכלא כי אני בן של העם המקופח נגזל המולדת, ועל זה אני משלם את המחיר.שנתיים בכלא שאני מקבל בהן את האחריות על המעשה שלי מטעמים הומניטריים. אני אצא מחוזק יותר בכדי לתרום למען העתיד ששואף לו בני עמי".

כזכור, ב-20 בדצמבר 2016 צולם גטאס כשהוא מבריח מעטפות ובהן 12 מכשירי טלפון סלולרי וחפצים נוספים לאסירים ביטחוניים בבית סוהר קציעות, בהם וליד דקה, תוך ניצול חסינותו הפרלמנטרית כדי לחמוק מהבדיקה הביטחונית בשערי הכלא. הח"כ נחקר באזהרה ביחידה להב 433. כעבור יומיים הסירה הכנסת את חסינותו של גטאס, הוא נעצר על ידי המשטרה ולאחר חמישה ימים נשלח למעצר בית עם היתר פעילות בכנסת. ב-2 בינואר 2017 החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להרחיק אותו לחצי שנה מוועדות הכנסת ומדיוני המליאה, למעט הצבעות.

ב-16 במרץ 2017 חתם גטאס על הסדר טיעון לפיו יתפטר מן הכנסת וייגזרו עליו שתי שנות מאסר בפועל, בתוספת הרשעה בעבירה עם קלון. גטאס התפטר מהכנסת והורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור והכנסה של ציוד אלקטרוני לבית סוהר והעברתו והעברת מכתב האסור על פי פקודת בתי הסוהר. בעקבות כך נגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל, אותם יתחיל לרצות היום. בנוסף, קיבל הח"כ לשעבר קנס של 120 אלף ש"ח וקלון.

תגיות:באסל גטאסכלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה