ונשמרתם

זהירות: לא תאמינו מה מסתתר בצמיד התמים שקניתם לילדה

משרד הבריאות שב ומזהיר מפני חומרים רעילים שנמצאו בצמידי ילדים ובתכשיטים נוספים. עם זאת, אין עדיין תקנות מחייבות בנושא והאחריות מוטלת על ההורים

  • י' תמוז התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

משרד הבריאות קובע כי "קיימים חומרים רעילים בתכשיטים ומוצרים המיועדים לילדים - התקינה הקיימת מחוררת".

דיון מיוחד אודות חומרים מסוכנים המסתתרים במוצרי צריכה לילדים התקיים אתמול (שני) באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מן הדיון עלה באופן ברור כי חומרים מסוכנים מסתתרים בתכשיטי ילדים, ואין מספיק פיקוח על כך מטעם משרד הכלכלה.

"ישנה תקינה של משרד הכלכלה על צעצועים רבים, אולם על מוצרים רבים, כגון תכשיטים עם צבעים מסוכנים, נצנצים ומוצרים שעשויים מבמבוק – אין תקינה כלל", קבעה ד"ר תמר ברמן, טוקסולוגית ראשית לבריאות וסביבה במשרד הבריאות.

"משרד הבריאות יכול להמליץ, לבקש, להתחנן, אבל ההחלטה היא של משרד הכלכלה", הוסיפה ברמן. "וכיום, בפועל, יש תכשיטים לילדים המכילים חומרים רעילים".

לודמילה ניימן, מנהלת תחום בכירה כימיה ואיכות הסביבה ממשרד הכלכלה, אישרה את הדברים ואמרה כי "תמיד יהיה צורך בתקנים נוספים. כיום אכן אין תקינה לנושא התכשיטים, זוהי יוזמה חדשה, ומשרד הכלכלה משתדל לזרז זאת".

ד"ר רות אסטרין, מנהלת הקרן לבריאות וסביבה, הוסיפה על הדברים ואמרה כי הילדים בישראל חשופים ליותר מתכות וכימיקלים לעומת ילדים באירופה וארה"ב. האחריות, לדבריה, לא יכולה להיות מוטלת על ההורים. "יש צורך ביותר רגולציה מותאמת ותקנים מותאמים של משרד הכלכלה".

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, התייחסה לנתונים ואמרה: "אי אפשר להשלים עם מצב שבו משרד הבריאות אומר שיש מוצרים לילדים המכילים חומרים רעילים, ומצד שני לא תהיה תקינה מחייבת לכל מוצרי הצריכה לילדים. משרד הבריאות ומשרד הכלכלה חייבים לפעול יחד ליצירת מנגנון תקינה מחייב ומקיף שימנע מראש כל חשיפה של ילדים לחומרים רעילים במוצרי צריכה".

תגיות:ונשמרתםסכנהצמידים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה