חדשות בארץ

היום: הלוויתו של סגן דוד גולובנציץ ז"ל, שנהרג מפליטת כדור

אסון בחברון: קצין צה"ל, סגן דוד גולובנציץ ז"ל נהרג כתוצאה מחייל שדרך את נשקו שלא היה מפורק

  • י"א תמוז התשע"ז
סגן דוד גולובנציץ (צילום: באדיבות המשפחה)סגן דוד גולובנציץ (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

טרגדיה בחברון: קצין צה"ל, סגן דוד גולובנציץ ז"ל, מפקד מחלקה בחטיבת גולני, בן 22 מאפרת, נהרג אתמול (שלישי) כתוצאה מפליטת כדור במהלך תרגיל בחסם ג'ילבר בחברון.

האסון התרחש סמוך לשעה 20:00, כאשר הכוח, בפיקודו של מפקד המחלקה, ביצע תרגולת שגרתית כחלק משמירת הכוננות היומית. מפרטים ראשוניים של חקירת האירוע נראה כי בניגוד חמור להוראות הבטיחות, ככל הנראה הכוח לא פרק את כלי הנשק האישיים. אחד החיילים דרך את נשקו בשוגג וירה מטווח קרוב לעבר פלג גופו העליון של הקצין הצעיר.

מצבו של גולובנציץ הוגדר בתחילה קשה מאוד ומסוק הוזנק לפנותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, אך כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מותו כשעה לאחר הירי.

לאחר מותו, הועלה גולובנציץ מדרגת סג"מ לדרגת סגן. הוא הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות.  

מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מינה ועדת מומחים בראשות אל"מ רונן תמים לתחקור נסיבות האירוע. במקביל, גם המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

מדובר צה"ל נמסר כי הלווייתו של סגן גולובנציץ ז"ל תתקיים היום (רביעי) בשעה 16:00 בהר הרצל. "המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה לנסיבות האירוע והודעה נמסרה למשפחתו של הקצין. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה", נמסר.

בעקבות האירוע הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, על עוצר אימונים כלל צה"לי ביום חמישי הקרוב וביצוע יום בטיחות בכלל יחידות הצבא. הרמטכ"ל יקיים באותו יום ישיבה מיוחדת של פורום המטה הכללי בנושא זה.

לפני כשבועיים נפצע חייל כבן 19 מפליטת כדור בתל אביב. מדובר בחייל בשירות סדיר שהיה בחופש. המשטרה פתחה בחקירה, ועלה החשד שחברו של החייל, גם הוא חייל בן 19 בחופשה, שיחק בנשק ופלט בטעות כדור.

תגיות:חיילחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה