חדשות בעולם

בישוף אוסטרי מאשים את אנשי ארצו באנטישמיות: "אנשים שכחו את השואה"

הבישוף, מנפרד שוייר, התפטר מנשיאות סניף תנועת השלום הקתולית באוסטריה, כשהוא מאשים את התנועה באנטישמיות וחוסר רגישות כלפי מדינת ישראל

  • י"א תמוז התשע"ז
בעיגול: הבישוף, מנפרד שוייר (צילום: shutterstock)בעיגול: הבישוף, מנפרד שוייר (צילום: shutterstock)
אא

מנפרד שוייר, הבישוף הקתולי של העיר לינץ באוסטריה, פרש לפני מספר ימים מנשיאות הסניף האוסטרי של תנועת השלום הקתולית הבינלאומית 'פאקס כריסטי'. הוא האשים את התנועה באנטישמיות ורגשות אנטי-ישראליים.

הגורם להתפטרותו, כך אמר הבישוף לסוכנות הידיעות הקתולית 'קתפרס', הוא "ביקורת על מדיניות ישראל והערכתי כי הביקורת הזו היא אנטישמית. אני משוכנעת שיש צורך באחריות וברגישות מיוחדת כלפי מדינת ישראל בגלל השואה בגרמניה ובאוסטריה".

במכתב הפרישה ששלח, הבישוף ציין תקרית שאירועה בלינץ בחודש מאי האחרון, כאשר נציגים מהקהילה היהודית זכו ליחס עוין ועלבונות בהרצאה של השגריר הפלשתיני סלאח עבדל שאפי.

הבישוף אומר כי הוא חולק את החששות של הקהילות היהודיות לגבי גל אנטישמיות הולך וגובר באירופה. "כל סוג של אנטישמיות ומביש ויש לגנות אותו בצורה החריפה ביותר". לאנטישמיות, הוא אומר, לא צריך להיות מקום באוסטריה או בכל מקום אחר, "והכנסייה, והפוליטיקאים והחברה צריכים להוכיח את נחישותם להילחם בה".

המוכנות של הדור הצעיר באוסטריה ליפול שוב במלכודת האנטישמיות, מתלונן הבישוף, מוכיחה כי: "אנשים שכחו את ההיסטוריה ולא מודעים לקטסטרופה של השואה". הוא גם ציטט את אמירתו הידועה של האפיפיור הנוכחי, פרנסיס: "אי אפשר להיות נוצרי ואנטישמי בו זמנית".

תנועת השלום הקתולית, כמובן, מוכיחה מידי יום שזה בהחלט אפשרי להיות נוצרי ואנטישמי בו זמנית: התנועה, הפעילה ב-30 מדינות בעולם, תומכת בקמפיין החרם נגד ישראל ואף רשומה כבנק אליו אפשר להעביר תרומות שישמשו לסבסוד הקמפיין.

תגיות:השואהבישוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה