חדשות בעולם

בתיווך ארה"ב, רוסיה וירדן: הפסקת האש בסוריה נכנסה לתוקפה

הפסקת האש שתיווכו ארצות הברית ורוסיה בדרום-מערב סוריה נכנסה לתוקף. ההסכם כולל עצירה של הלחימה בין כוחות ממשלת סוריה לבין קבוצות המורדים בדרום מערב המדינה

  • ט"ו תמוז התשע"ז
לחימה בסוריה (צילום: פלאש 90)לחימה בסוריה (צילום: פלאש 90)
אא

הפסקת האש שתיווכו ארצות הברית, רוסיה וירדן בדרום-מערב סוריה נכנסה לתוקף היום (ראשון) בשעה 12:00 בצהריים. ההסכם כולל עצירה של הלחימה בין כוחות ממשלת סוריה לבין קבוצות המורדים בדרום מערב המדינה.

ממרכז המעקב הסורי נמסר כי בחצי השעה הראשונה שלאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה לא נרשמו עימותים והפצצות בדרום מערב סוריה.

הסכם הפסקת האש גובש, כאמור, על ידי ארה"ב ורוסיה והוא קובע כי אסד יישאר בשלטון מחד, ואיראן תתרחק מאזורי הגובל מאידך. עוד סוכם כי תחל עבודה משותפת עם מוסקבה ליצירת אזורים בטוחים. על פי סוכנות הידיעות AP, גורמים אמריקניים מסרו כי גם ירדן וישראל הן חלק מההסכם.

בפתח ישיבת הממשלה, אמר הבוקר ראש הממשלה נתניהו כי "ישראל תברך על הפסקת אש אמיתית, אבל אסור שהיא תאפשר את התבססותן הצבאית של איראן וגרורותיה, בסוריה בכלל ובדרום סוריה בפרט. בשבוע שעבר שוחחתי בנדון שיחות מעמיקות עם מזכיר המדינה טילרסון ועם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. שניהם אמרו לי שהם מבינים את עמדותיה של ישראל ושהם יתחשבו בדרישותינו".

"אנחנו מצדנו נמשיך לעקוב אחר המתרחש מעבר לגבולותינו, תוך עמידה איתנה על הקווים האדומים שלנו - מניעת התעצמות חיזבאללה דרך סוריה, בדגש על הצטיידות בנשק מדויק, מניעת התבססות קרקעית של חיזבאללה ליד גבולנו, או התבססות של כוחות איראניים, ומניעת התבססות צבאית איראנית בסוריה כולה", הוסיף ראש הממשלה.

יצוין כי עד כה, בשש שנות מלחמת האזרחים האכזרית בסוריה, אף אחת מהפסקות האש לא שרדה זמן רב.

 

 

תגיות:הפסקת אשסוריהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה