חדשות בארץ

סופה של המערכה: בג"ץ קבע כי לא תוקם מחלקה בשערי צדק

אחרי חודשים ארוכים של משבר בבית החולים הדסה, בעקבות התפטרות תשעה רופאים מהמחלקה ההמטואונקולוגית ילדים, פסק בג"ץ כי לא תוקם מחלקה חילופית בשערי צדק. משרד הבריאות: "אנו קוראים לכל הצדדים להמשיך לחזק את המחלקה בהדסה"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"לא תיפתח מחלקה המטואונקולוגית ילדים בבית החולים שערי צדק", כך החליטו הערב (ראשון) שופטי בג"ץ. פסיקה זו נוגדת את עמדת ההורים שחפצו שתיפתח מחלקה כזו על מנת שיעבירו את ילדיהם מהדסה עין כרם לשערי צדק, ומנוגדת אף לרצון הרופאים, שלמעשה התפטרו במטרה לעבור לשערי צדק ולהקים שם מחלקה.

השופטים יורם דנציגר, נועם סולברג ועוזי פוגלמן, הסבירו את עמדתם: "הסבל והמצוקה שהביעו לפנינו ההורים שילדיהם נאבקים במחלה הארורה אכן נוגעים ללב. אנו משוכנעים כי הם חותרים באמת ובתמים להשגת הטיפול הטוב ביותר עבור ילדיהם. בתחילה סברנו כי באמצעות מסלול גישור שינוהל על ידי המשנה לנשיאה בדימוס אליקים רובינשטיין, נוכל להגיע לתוצאה אופטימאלית. נעשו לשם כך מאמצים גדולים, אולם הדבר לא הסתייע ועל כן לא היה מנוס מהכרעה לפי שורת הדין".

השופטים, כאמור, הודיעו כי הם דוחים את בקשת העותרים (הורי הילדים המאושפזים) לפתיחת מחלקה חדשה בשערי צדק והבהירו כי אין בכוונתם לכפות על משרד הבריאות לפתוח כזו מחלקה.

משרד הבריאות וכן בית החולים שערי צדק מסרו כי הם מקבלים על עצמם את הכרעת הדין. משרד הבריאות ציין: "אנו קוראים לכל הצדדים להמשיך לחזק את המחלקה בהדסה כדי שתהיה חזקה, מקצועית ומובילה".

השר ליצמן הוסיף: "ליבי וראשי נתונים לטובת הילדים ובריאותם. נעשה כל מאמץ כדי שיקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ובתוך כך נמשיך לפעול לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית".

תגיות:משברשערי צדקבג"ץהדסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה