חדשות בארץ

מסתמן: רוב שרי הקבינט יצביעו בעד ביטול "תוכנית קלקיליה"

הערב יתכנסו שרי הקבינט המדיני ביטחוני וידונו בתוכנית קלקיליה. נראה כי יושג רוב והתוכנית תבוטל

  • י"ח תמוז התשע"ז
קלקיליה (צילום פלאש 90קלקיליה (צילום פלאש 90
אא

הערב (רביעי) יתכנסו שרי הקבינט המדיני ביטחוני במשרד ראש הממשלה, וידונו במספר נושאים שעל סדר היום, ביניהם התוכנית לבניית 14 אלף יחידות דיור בקלקיליה.

תוכנית הבניה, שמקודמת על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן, צפויה לקרב מאוד את קלקיליה ליישובים היהודים הסמוכים לה: כפר סבא וכוכב יאיר, ובכך להתקרב מאוד לכביש 6. אם תאושר התוכנית, צפויה קלקיליה להכפיל את שטחה על חשבון שטחים בשליטה ישראלית מלאה.

התוכנית שנחשפה בחודש שעבר עוררה ביקורת נרחבת במחנה הלאומי. כאשר התברר שהתוכנית אושר בחטף בקבינט, רבים מהשרים כלל לא נכחו בדיון, דרשו השרים שנעדרו לערוך דיון חוזר בנושא, שיחול, כאמור, הערב.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שוחח עם שרי הקבינט כדי לוודא שיצביעו הערב נגד ''תוכנית קלקיליה'', ונכון להבוקר נראה שרוב הקבינט יצביע בעד ביטול תוכנית הבנייה.

לדברי דגן, "התוכנית ההזויה להכפלת קלקיליה, שני ק"מ מכפר סבא, על חשבון שטחים בשליטה ישראלית, מלאה תוך סיכון תושבי כפר סבא, כוכב יאיר, אזור השרון והשומרון, חייבת לרדת מסדר היום. אנחנו מצפים מהממשלה ומשרי הקבינט להוריד את רעיון האבסורד הזה מסדר היום. אני מכבד את שר הביטחון אולם תפקידה של ממשלת ימין היא לבנות את מדינת ישראל ולא לבנות את קלקיליה. נראה שמשהו בסדרי העדיפויות של הממשלה השתבש".

''קודם שיקדמו בנייה ביו"ש ואחר כך שידונו בבנייה שמקדמת את האינטרסים של אבו מאזן וחבריו להשתלטות על שטחים בשליטה ישראלית מלאה", הוסיף ראש מועצת שומרון. "למרות כל כך הרבה פיגועים רצחניים שיצאו בתקופה האחרונה מקלקיליה, נתנו הקלות שלא ראינו מעולם עד כדי בנייה ערבית של 50 מטר בלבד מגדר הביטחון. אנו מאוחדים - מתיישבים מהשומרון, קיבוצניקים מאייל ותושבי כפר סבא וכוכב יאיר, ללא הבדל של השקפה פוליטית, בדרישה משרי הממשלה כולם להוריד את התוכנית המסוכנת הזו מסדר היום".

תגיות:קבינטקלקיליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה