חדשות בארץ

תוכנית הבנייה בקלקיליה הוקפאה: העיר הפלסטינית לא תורחב

שרי הקבינט המדיני ביטחוני לא אישרו את תוכנית הבנייה בקלקיליה. בעוד עשרה ימים תידון המדיניות הכוללת של אכיפת הבנייה בשטחי C

  • י"ט תמוז התשע"ז
קלקיליה (צילום: פלאש 90)קלקיליה (צילום: פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט להקפיא אמש (רביעי) את תוכנית הבנייה בקלקיליה. ראש הממשלה נתניהו, שהבין כי לא יהיה רוב לאישורה של התוכנית, החליט לאחר דיון ארוך שלא להעלות אותה להצבעה.

חלף זאת הוחלט שבעוד עשרה ימים תידון המדיניות הכוללת של אכיפת הבנייה ותוכניות המתאר לבנייה בשטחי C, שקלקיליה כלולה בתוכם. עוד נקבע כי בימים הקרובים תקיים המועצה לביטחון לאומי, יחד עם משרד הביטחון, העמקה לשרים בקבינט על פרטי התוכנית בקלקיליה, אך היא לא תקודם.

בנוסף, הקבינט הנחה את היועץ המשפטי לממשלה לגבש עמדה בעניין סמכויות הריבונות ביו"ש בין הממשלה לבין הצבא.

התוכנית, שעוררה סערה בקרב שרי הממשלה לפני כמה שבועות, כוללת אישור של 5,100 יחידות דיור בשטח C ממזרח ומצפון לעיר הפלסטינית קלקיליה שבשומרון. העיר נושקת לכביש 6 ולאזור השרון בצידה המערבי, והרחבתה עלולה להוות סכנה למקומות הסמוכים לה: כפר סבא, כוכב יאיר ולסמיכות מוגזמת לכביש 6.

המחלוקת סביב תוכנית הבנייה פרצה לאחר שהתברר שהיא אושרה בחטף בדיון קבינט, כאשר מספר שרים לא נכחו בו. בתחילה נטען כי יש בתוכנית אישורים ל-14 אלף יחידות דיור, אולם התוכנית המלאה כוללת כ-6,000 יחידות דיור, מתוכן כאלף כבר בנויות כיום.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה להקפאת התוכנית: "אני מברך על המהלך. זהו צעד ראשון בכיוון נכון. אני קורא לראש הממשלה להשלים את המהלך ולהוריד את התוכנית ההזויה הזו שמסכנת את השרון והשומרון לחלוטין מסדר היום - ולהקדיש קצת יותר זמן לקידום תוכניות בנייה לאזרחי מדינת ישראל בירושלים, יהודה שומרון ובכל רחבי הארץ".

יצוין כי התוכנית להרחבת קלקיליה הינה של שר הביטחון אביגדור ליברמן, והיא עברה את כל שרשרת האישורים של הצבא לפני העלתה לקבינט, ממפקדת החטיבה, ועד אלוף הפיקוד, כולם אישרו את התכנית. בצה"ל אומרים כי הם אינם רואים בתכנית איום ביטחוני. להפך, הם מאמינים בגישה שאומרת שצריך לתגמל מקומות שמהם לא יוצא ממנו טרור.

תגיות:קלקיליהפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה