חדשות בעולם

פרופסור יהודי אמריקאי הגיש תביעה נגד הנשיא טראמפ: "חסם אותי בטוויטר!"

הנשיא האמריקאי טראמפ נוהג לחסום מבקרים מצפייה בחשבון הטוויטר שלו. שבעה נחסמים כאלה, ובהם פרופסור יהודי אמריקאי, הגישו נגדו תביעה

  • י"ט תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פיליפ כהן, פרופסור לסוציולוגיה מאוניברסיטת מרילנד בארצות הברית, הגיע תביעה נגד הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ: העילה: טראמפ 'חסם' אותו בטוויטר.

לטראמפ יש הרגל לחסום מצפייה בחשבון הטוויטר שלו אנשים שמבקרים אותו באופן שלא מוצא חן בעיניו. בקיץ האחרון כהן כינה את טראמפ בטוויטר: 'מושחת ולא יוצלח'. כתגובה, טראמפ חסם אותו לאחר חמש עשרה דקות.

אלא שמאז טראמפ נבחר לנשיא ארצות הברית, וכעת כהן, יחד עם עוד שישה נחסמים אחרים, טוענים בתביעה כי העובדה שאין להם נגישות לחשבון הטוויטר של הנשיא היא בניגוד לחוקה. הטריגר להגשת התביעה, ככל הנראה, הוא פסק דין של שופט פדראלי בוושינגטון הבירה, שקבע לאחרונה כי חשבון הפייסבוק של נציג ציבור הוא פורום ציבורי שעליו חלות ההגנות של התיקון הראשון לחוקה האמריקאית – התיקון המבטיח את חופש הדיבור.

בהתאם לכך, מי שארגן את הגשת התביעה הוא מכון 'התיקון הראשון לחוקה' של אוניברסיטת קולומביה. ג'מיל ג'פאר, מנכ"ל המכון, אומר כי עשרות אנשים יצרו שר עם המכון לאחר שהוא עדכן את הבית הלבן בחודש שעבר כי אסור למנוע מאזרחים פרטיים לעקוב אחרי חשבון הטוויטר של הנשיא. מבין אלה גובשו שבעה שחתמו על התביעה הדורשת מטראמפ ועוזריו להפסיק לחסום מבקרים מחשבונו הפרטי, שלו יש 33 מיליון עוקבים.

כחלק מהתקדימים שיוצרת נשיאותו של טראמפ, חשבון הטוויטר שלו זוכה ליחס של כבוד השמור להצהרות רשמיות של נשיאים. הארכיונים הלאומיים הודיעו כבר לבית הלבן כי כל הציוצים של הנשיא חייבים להישמר בהתאם לחוק הרישומים הנשיאותיים.

אתמול, בעקבות הגשת התביעה נגד הנשיא טראמפ, צייץ פרופסור כהן מחשבון הטוויטר שלו: 'נתראה בבית המשפט, אדוני הנשיא!'.

תגיות:ארצות הבריתטוויטרדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה