חדשות בארץ

הפוסט הצית את האש: מהומות בכפר הדרוזי של השוטר שנרצח

"מדובר במעשה חמור שמאחוריו עומדים אנשים לא אחראים שמייצגים רק את עצמם": חשש מהידרדרות ביחסים בין הדרוזים והמוסלמים בישראל

  • כ"ג תמוז התשע"ז
זירת הפיגוע שהסעיר את האוכלוסיות (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע שהסעיר את האוכלוסיות (צילום: פלאש 90)
אא

מהומות בשכונה המוסלמית בכפר מרר: הבוקר (שני) נותרה אש והושלך רימון הלם אל מסגד בשכונה המוסלמית בכפר מרר, שם התגורר האיל סתאוי, אחד משני השוטרים שנרצחו בפיגוע הירי על הר הבית ביום שישי. נזק קל לאחד החלונות במסגד אך לא היו נפגעים.

המשטרה פתחה בחקירת המקרה ומסרה: "כוחות התפרסו באופן גלוי וסמוי, במטרה לשמור על תחושת הביטחון ולמנוע התלהמות". זו לא הפעם הראשונה מאז הפיגוע שמתרחשת תקרית שכזו. כבר נזרק פעם אחת רימון לעבר המסגד, ולדברי תושבי הכפר ישנה מתיחות קשה בין אוכלוסיית הדרוזים למוסלמים במקום.

לאחר הפיגוע בהר הבית פרסמה אזרחית מוסלמית, תושבת מרר, פוסט ששיבח את פעולת המחבלים בשער האריות. הפוסט עורר את חמתם של התושבים הדרוזים בכפר.

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח מואפק טריף, פרסם הודעה בה הוא דורש לשמור על יחסים תקינים ולא לפגוע בעדות, והוסיף גינוי לפיגוע: "הפיגוע בהר הבית לא מייצג את החברה הערבית. מדובר במעשה פשיעה חמור מאוד".

גם יו"ר 'הרשימה המשותפת' בכנסת, ח"כ איימן עודה, הצטרף לגינוי נגד הפגיעה במוסלמים. "המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית הוציא הודעה על חשיבות העמידה הנחרצת וכנגד כל ניסיון פילוג עדתי. אני מברך אותו על העמדה האחראית, שמעידה על שייכות אמיתית", אמר עודה. "כל אדם לאומי, נאמן, שאוהב את עמו חייב לעמוד נגד כל פילוג עדתי ולהדגיש את המשותף והמקרב בין האנשים. אני נמצא בקשר רציף עם השייח ואנחנו נמשיך לעבוד בתיאום כדי להתמודד בצורה מיטבית עם כל סוגייה שעלולה לעלות, ובמטרה לחזק את המרקם החברתי ותחושת השייכות והאהבה בין בני העם האחד".

ד"ר מנסור עבאס, חבר בתנועה האיסלמית ותושב מרר, אומר הבוקר: "מדובר במעשה חמור ולא אחראי שמאחוריו עומדים אנשים שמייצגים רק את עצמם ושמים למטרה לפגוע במסגדים, בכנסיות ובכל הכפר. כולנו מאוחדים במטרה למגר כל פגיעה ביחסים".

תגיות:הר הביתכפר מררמהומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה