זוגיות ושלום בית

סוד הנישואין: הכח להתמודד עם קשיי הנישואין

את הכח להתמודד עם הקשיים בנישואין, אפשר לשאוב מתוך ההבנה של חשיבות השלום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לא פעם נשמעת הטענה, בפרט מבני זוג ותיקים: "אני יודע/ת שהכל נכון וצריך לוותר ולהקריב למען השלום. אך מהיכן אקח את הכח להתמודד?".

ואכן, ככל שהבעיה ותיקה ומושרשת יותר, והקושי להתמודד עמה גדול יותר, כך נדרש יותר חיזוק נפשי שייתן את הכח לעמוד בניסיונות שוב ושוב, עד להשגת השלום והשלווה הנכספים.

אולם מלבד הכח הרב שיש לשאוב מעצם המחשבה על הרווח הגדול הצפוי לאחר העמידה בניסיון, כאשר השלום יוביל לשלווה לאושר ולשמחה, יש להתבונן בחשיבות השלום אצל הקדוש ברוך-הוא, בהקרבה שהקריב כביכול מכבודו למען ישרור השלום בין בעל לאשתו, ובשכר הרב השמור למביא שלום.

אמרו חז"ל: "לא מצא הקדוש ברוך-הוא כלי מחזיק ברכה, אלא השלום" (עוקצין ג', י"ב). ברכה – שפע וריבוי של טוב בכל התחומים, היא השאיפה הגדולה שכל בני האדם שואפים להגיע אליה. והנה מעיד בורא העולם כי אין כלי שיכול להכיל בתוכו את הברכה הנכספת – אלא השלום. באין כלי, אין ברכה. הרי שהעמיד הקדוש ברוך-הוא את השלום בבסיס כל מצוות תורתו הקדושה והוא הכלי לכל הברכה והטוב. ומכאן יבין כל אדם עד כמה חשוב ויקר ביותר הוא השלום בבית ובכל קשרי אנוש, ועד כמה כדאי ושווה להקריב עבורו.

 

עד כמה יש להקריב למען השלום?

נאמר בתלמוד (חולין קמא ע"א): "גדול שלום שבין איש לאשתו, שהרי אמרה תורה שמו של הקדוש ברוך-הוא שנכתב בקדושה ימחה על המים".

כלומר, בעל החושד באשתו - חייהם אינם חיים, בין אם באמת חטאה ובין אם לאו. כדי לפתור מצב בלתי נסבל זה, מצווה התורה על הכהן לכתוב על גבי קלף את פרשת סוטה שבתורה, למחות את הכתוב במים ולהשקות בהם בחצר בית-המקדש את האשה החשודה.

והרי לנו, שאף על פי שאפשר היה לקדוש ברוך-הוא לצוות להשקותה מים שמעורב בהם צמח מסוים וכדומה, מבלי למחות בהם פרשה מהתורה ששמו הקדוש כתוב בה, והתוצאה תתרחש באופן דומה לחלוטין, בכל זאת ציווה הקדוש ברוך-הוא למחות את שמו במים, כדי ללמדנו מוסר לדורות עולם עד כמה יש להקריב למען השלום.

לפיכך, בכל עת שבה עומד אחד מבני הזוג בפני ניסיון של ויתור והבלגה, ואפילו בניסיון הקשה ביותר, ישאל מיד את עצמו: האם ויתור זה גדול יותר ממחיית שמו הגדול אשר ציווה ה' יתברך למחותו במים למען השלום בין הבעל לבין אשתו?! כך יתבונן בדבר, ויקבל כח אדיר להקריב הרבה מעבר לכל דמיון, למען השלום בביתו.

את הספר 'המדריך המלא לנישואין מאושרים' של הרב זמיר כהן אפשר להשיג בחנויות המובחרות ובהידברות שופס.

תגיות:זוגיותהתמודדותסוד הנישואין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה