חדשות בעולם

גוברת המתיחות בין ישראל לירדן: ירדני דקר דיפלומט ישראלי

הותר לפרסום כי אזרח ירדני דקר איש אבטחה בכיר בשגרירות הישראלית בביתו בעמאן. הדיפלומט הישראלי נפצע קל ושלף את אקדחו. הדוקר חוסל

  • א' אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איש אבטחה של השגרירות הישראלית בירדן נדקר אמש (ראשון) על ידי פועל ירדני ונפצע באורח קל. בתגובה, שלף הישראלי את אקדחו וירה בדוקר, שמאוחר יותר מת מפצעיו. בעל הבית, רופא במקצועו, נפגע למוות מכדור תועה.

האירוע התרחש במהלך החלפת ריהוט בביתו של איש האבטחה באחד הרובעים של בירת ירדן, כאשר אחד הפועלים התגנב מאחורי איש האבטחה הבכיר, והחל לדקור אותו באמצעות מברג.

בישראל הבהירו הלילה כי על פי אמנת וינה, המאבטח חסין מכל האשמה פלילית ומתביעות אזרחיות בירדן, ולא ייעצר או ייחקר. זו גם הסיבה, כאמור, שבגינה מסרבת ישראל לאפשר לרשויות בירדן לחקור את איש הביטחון. עד כה לא הוגשה כל בקשה רשמית להסגרתו של איש הביטחון הישראלי.

בישראל טוענים כי מדובר בפיגוע על רקע המהומות בהר הבית. גורמים מדיניים מסרו כי הנער הירדני פעל ממניעים לאומניים וניסה לרצוח ישראלי, ואלמלא תגובתו הנחושה והמהירה של המאבטח - האירוע היה עלול להיגמר אחרת.

הגרסה הירדנית לאירוע, לעומת זאת, היא האזרח "נורה בדם קר על ידי האויב הציוני". עשרות מבני משפחתו של הדוקר התאספו בכיכר א-שרק אל-אווסט בעמאן כדי למחות על מותו. הם דרשו מהשלטונות לחשוף את פרטי החקירה ולהעניש את היורה. אחד מבני המשפחה אף דרש להטיל עונש מוות על המאבטח הישראלי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (שני) בטלפון עם שגרירת ישראל בעמאן, עינת שלין, ועם סגן הקב"ט. משרד החוץ וגורמי הביטחון פועלים בערוצים שונים מול ממשלת ירדן בנושא. הקבינט דן גם באירוע החריג בירדן במהלך הלילה ויתכנס שוב לדיון נוסף היום.

יצוין כי בימים האחרונים גברה המתיחות בין המדינות, על רקע הצבת המגנומטרים בהר הבית וזעם אנשי הוואקף המוצבים במקום מטעם ירדן, שלא הסכימו להיכנס למתחם ההר כל עוד אמצעי הבידוק הללו פועלים.

תגיות:ירדןמתיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה