חדשות בארץ

לאחר ששמו פורסם בכלי התקשורת: משפחת המאבטח חוששת מנקמה

משפחתו של המאבטח שחיסל מחבל בירדן חוששת שגורמים איסלאמיים ינסו לפגוע בו, לאחר ששמו פורסם בכלי התקשורת

  • ח' אב התשע"ז
המאבטח זיו מויאל (צילום: לע"מ)המאבטח זיו מויאל (צילום: לע"מ)
אא

משפחתו של המאבטח זיו מויאל (28), שחיסל מחבל בירדן במהלך ניסיון פיגוע, חוששת לחייו לאחר ששמו פורסם בכלי התקשורת בירדן ובישראל.

פרטיו של מויאל הותרו לפרסום על ידי הצנזורה, בעקבות חשיפת צילום תעודת הזהות הדיפלומטית שלו בעיתון הירדני 'אל-ע'ד'.

גם ברשתות החברתיות פורסמה תעודת הדיפלומט שהחזיק מויאל בעת שהותו בירדן. מהתעודה, שהונפקה על ידי משרד החוץ הירדני, עולה כי מויאל הוגדר כ'נספח' וכי תוקף התעודה היה עתיד לפוג באמצע החודש הבא.

משפחתו של המאבטח טוענת כי מדובר היה בניסיון פיגוע, כאשר מחבל ירדני דקר את המאבטח הישראלי מספר פעמים. המאבטח הגיב בירי, שהרג את הדוקר שאיים על חייו. במהלך האירוע נהרג בשוגג גם בעל הבית, רופא במקצועו ואוהד ישראל.

משרד החוץ הישראלי פרסם ביום שישי הודעה רשמית, לפיה להליכים המשפטיים המקובלים, ישראל מקיימת תהליך בדיקה של האירוע שהתרחש בשגרירות הישראלית בירדן. עם גמר האירוע, תעדכן ישראל את ירדן לגבי התפתחויות והממצאים בבדיקה.

המפגש המתועד של ראש הממשלה עם אנשי השגרירות הופץ בכלי התקשורת בישראל והוביל גם לתגובה נזעמת מצד המלך עבדאללה, שדורש מישראל להעמיד את מויאל לדין. המלך אמר כי קבלת הפנים שלה זכה המאבטח תשפיע לרעה על היחסים עם ישראל.

בהודעה תקיפה שפורסמה על ידי המלך עבדאללה נמסר כי "זו התנהגות פרובוקטיבית, שמכעיסה את כולנו ומאיימת על הביטחון האזורי ומתדלקת את הקיצונים". כמו כן, אמר המלך הירדני כי "על ראש ממשלת ישראל למלא את חובותיו ולנקוט צעדים, כולל העמדת הרוצח לדין, במקום לעשות הצגות פוליטיות".

בעמאן מאשימים את זיו בהריגה ובהחזקת נשק לא חוקית. בסוף השבוע האחרון התייחס המלך שוב לתקרית בשגרירות. "ירדן לא תוותר על זכויותיהם של ההרוגים. נעשה הכול כדי להבטיח קיום משפט צדק", אמר לנתיניו.

תגיות:זיו מויאלמאבטחירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה