חדשות בעולם

סין במפגן צבאי אדיר: 12 אלף חיילים ומאות סוגי כלי נשק

לרגל ציון 70 שנה לקיומו של הצבא הסיני, יצאה סין במפגן צבאי אדיר. במפגן מאות כלי נשק ואלפי חיילים המשרתים את המפלגה הקומוניסטית

(צילום מסך)(צילום מסך)
אא

הצבא הסיני קיים בתחילת השבוע מבצע צבאי ענק. המקום בו נערך המצעד היה בבסיס האימונים ז'ורי השוכן בצפון סין. במצעד השתתפו 12 אלף איש והוצגו בו כ-600 כלי נשק.

המצעד, כפי שהציגו זאת הסינים, נערך לציון 90 שנים לקיום הצבא הסיני שנחשב לגדול בעולם. הוא כלל מפציצים, טילים בליסטיים בין יבשתיים, נושאי נשק גרעיני, משגרי טילים, כלי רכב צבאיים רבים ואלפי חיילים. מאחורי כולם נסע הנשיא שי בג'יפ, הוא לבש מדים צבאיים ואף בירך את החיילים.

מלמעלה חגו יותר מ-100 מטוסים במפגן אווירי, מהם כאלו מהדור החדש ביותר של מטוסי הקרב הסיניים - כלי טיס שבעתיד צפויים להתמודד עם כלי הטיס המובילים ביותר של ארה"ב.

שוב ושוב צעק הנשיא דרך המיקרופונים שברכבו: "שלום קומראדים, אתם עובדים קשה". בתגובה השיבו החיילים: "אנו משרתים את העם ונלחמים לניצחון".

שי המשיך ונאם: "אנחנו צריכים לבנות צבא חזק, יותר מאשר בכל זמן אחר. תמיד תקשיבו למפלגה הקומוניסטית", הוא אמר לחייליו, "תמיד תפעלו לפי הוראותיה ותצעדו להיכן שהיא מסמנת".

המפגן נערך על רקע הודעותיו של טראמפ על הסכסוכים של ארה"ב עם סין וטראמפ אף ציין על כך שהוא "מאוכזב מהם, הם לא עשו כלום עבורנו בנוגע לצפון קוריאה". אלא שדווקא נשיא סין בנאומיו לא הזכיר כלל את ארה"ב או את טראמפ.

יצוין כי כבר עשרות שנים שסין לא השתתפה במלחמה, ועל פי דברי הממשלה – היא אינה מתכוונת בקרוב ליטול חלק במלחמה, אלא מעוניינת לשדרג את הצבא שלה במטרה להגן על עצמה. עם זאת, התפתחות הצבא וכלי הנשק הרבים יוצרים מתיחות לא פשוטה באזור.

תגיות:צבאסיןטראמפמפגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה