חדשות בארץ

בג"ץ אישר: בתי המחבלים שרצחו את הדס מלכא הי"ד - ייהרסו

שופטי בג"ץ דחו הבוקר את העתירות שהגישו בני משפחות המחבלים שרצחו את רס"ר הדס מלכא וסמל אלחי טהרלב הי"ד

  • י"א אב התשע"ז
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

שופטי בג"ץ עוזי פוגלמן, יצחק עמית ונועם סולברג דחו הבוקר (חמישי) באופן חלקי את עתירותיהם של בני משפחות שלושת המחבלים אשר רצחו את לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא הי"ד בפיגוע בשער שכם לפני כחודש וחצי, נגד החלטת צה"ל להרוס את בתיהם.

השופטים דחו את העתירות והתירו למדינה להרוס את בתיהם של המחבלים. עם זאת, ציינו השופטים כי אין להרוס את הקומות התחתונות בכל שלושת הבתים, אשר אינן משמשות למגורים וקיימים בהן מחסנים.

השופט עמית סיכם את פסק הדין: "בימים קשים ומאתגרים אלה של סערה ביטחונית, עומדים כוחות הביטחון על המשמר ומגנים במסירות נפש על חייהם של אזרחי המדינה ועל הסדר הציבורי, ואף מצד הדרג המדיני נדרשת מדיניות שקולה ונחושה. למרבה הצער ישנם פיגועים שמצליחים לצאת לפועל, ותוצאותיהם מרות וכואבות, כמו האירוע שבו נרצחה הדס מלכא ז"ל".

"נחזור ונדגיש", חזר השופט, "השימוש שנעשה מכוח תקנה 119 לצרכי אטימה והריסה של בתי מחבלים הוא שימוש הרתעתי, לא עונשי. המשיב החליט על החרמת והריסת בתיהם של המחבלים, כצעד שיש לו פוטנציאל הרתעתי למניעת פיגועים נוספים, ובכפוף לאמור לעיל בפסקה 11, לא מצאתי עילה להתערב בהחלטתו", הוסיף השופט.

כמו כן דחו השופטים את העתירה שהגישו+ בני משפחתו של המחבל מהכפר סילוואד, אשר רצח את לוחם צה"ל סמל אלחי טהרלב הי"ד, נגד ההחלטה להרוס את ביתו. השופטים דחו את הטענה שהמחבל היה לוקה בנפשו, ולכן לא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע הפיגוע. כמו כן דחו עתירה נוספת של פלסטינים, שטענו שהמבנה שייך להם.

תגיות:הדס מלכאהריסת בתי מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה