חדשות בארץ

סופית: בוטל חוק מס דירה שלישית

בג"צ הודיע על ביטול חוק מס דירה שלישית כיוון שנפל "פגם מהותי בהליך החקיקה". כחלון בתגובה: נמשיך להיאבק"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

היום (ראשון) הודיע בג"צ כי הוא מבטל את חקיקת חוק מס דירה שלישית, כפי שאושר בכנסת. במידה ומשרד האוצר יחפוץ לאשר שוב את החוק, הוא ייאלץ לעשות זאת מתחילה ועל פי הנהלים. במילים פשוטות – החוק מבוטל לעת עתה. נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור אף קבעה כי "במקרה שלפנינו נחצו הקווים האדומים".

הסיבה לביטולו של החוק הוא לדברי שופטי הבג"ץ "פגם מהותי" שנפל בהליך החקיקה. לטענתם יש להחזיר את הדיון לוועדת הכספים של הכנסת.

רבים מאנשי המקצוע העוסקים בתחום הנדל"ן הביעו את שמחתם על כך שהחוק בוטל, בשל מגוון סיבות. בין היתר העובדה שהחוק היה עלול לגרום דווקא להעלאת מחירי השכירות, כמו גם עצם זה שהוא גורם לכך שבאופן כללי יהיו פחות משקיעים שיחפצו להשקיע בנדל"ן ויהיו מהם אף כאלו שישקיעו את כספם מחוץ לגבולות ישראל.

רבים מאלו שברכו על דחייתו של החוק הצביעו על כך שהחוק דורש מאנשים לשלם מס באופן פוגעני ולא מידתי, שהרי אותם אנשים שהשקיעו במשך שנים בנדל"ן היו עשויים להשקיע בכל תחום אחר, ואז לא היו גובים מהם את כספם.

חוק מס דירה שלישית, כזכור, הוא חוק שיזם שר האוצר משה כחלון. משמעותו של החוק היא מס שמוטל על בעלי שלוש דירות או יותר.

כחלון הגיב על החלטת בג"צ: "אני מצטער על כך שהחוק בוטל. אני בטוח שיש עשרות אלפי זוגות צעירים שהתאכזבו יחד איתי מההחלטה. זה לא הקושי הראשון בדרך, אבל אני מתחייב להמשיך להיאבק במשקיעים. לא יעלה על הדעת שאדם אחד יחזיק שש דירות ולאחר לא תהיה דירה ואפילו לא חלום לדירה. נמשיך להיאבק בכל הדרכים העומדות לרשותנו".

תגיות:מס דירה שלישיתמשה כחלוןבג"צ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה