חדשות בארץ

משפט אזריה: ההחלטה על דחיית המאסר תינתן בהמשך היום

הבוקר התקיים דיון בבקשתו של אזריה לדחות את ריצוי עונש המאסר. בתום הדיון הודיע השופט כי ההחלטה בעניין תינתן במהלך היום

  • ט"ז אב התשע"ז
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

בית הדין הצבאי בקריה בתל אביב דן הבוקר (שלישי) בבקשתו של אלאור אזריה לדחות את תחילת ריצוי מאסרו על החלטת הרמטכ"ל על המתקת העונש. את ההחלטה בעניין יקבל השופט דורון פייליס בהמשך היום. אם בית הדין ידחה את הבקשה, אזריה יתייצב מחר בכלא 4 בצריפין לרצות את עונש 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל.

בתום הדיון, אמר השופט פייליס: "החלטתי תתקבל בהמשך היום ותועבר לצדדים. בינתיים עומדת בעינה החלטת בית הדין לערעורים שניתנה לאחר הקראת פסק הדין לגבי מועד ההתייצבות".

בפתיחת הדיון אמר עו"ד יורם שפטל המייצג את אזריה: "זה מקרה יוצא דופן באופן קיצוני ולכן צריך לקבל בעניינו החלטות יוצאות דופן. לא היה מקרה שתוך כדי הקראת הכרעת הדין הרמטכ"ל מפרסם הודעה פומבית שאם אלאור יפנה אליו - הוא ישקול ברצינות להקל. יש כאן הזמנה פומבית בפועל לאזריה לפנות אליו בבקשה להקלה בעונש. אם הבקשה שלנו להמרת מאסר בעבודות שירות תתקבל, הוא לא יצטרך להיכנס לכלא".

עוד הוסיף סנגורו של אזריה ואמר כי אזריה הודיע שאין לו כוונה לערער: "אנו מבקשים שעיכוב הביצוע יהיה למשך שלושה שבועות, והרמטכ"ל יחליט לגבי בקשת ההמתקה עד 7 בספטמבר". בתגובה על כך, אמר השופט דורון פייליס שלא נהוג לערב בין סמכויות בית הדין לבין סמכויות הקלות בעונש מטעמי חסד, כגון חנינה או המתקה. 

התובע במשפט, סא"ל נדב וייסמן, ביקש לדחות את הבקשה. במהלך הדיון אמר ויסמן כי "יש אבחנה ברורה בין ההליך המשפטי לבין הליך ההקלה בעונש. פסק הדין של אזריה עדיין לא חלוט. מורשע לא יכול לחלוט במו ידיו את פסק הדין כשהוא מודיע שלא יערער. פסק דין הופך לחלוט רק בתום תקופה שנקבעה בחוק. בניגוד לטענת שפטל, הודעת הרמטכ"ל פורסמה רק אחרי שבית הדין קם מכסאו ולא תוך כדי הקראת הכרעת בית הדין. אל לאזריה להסתמך על אף אחד ועליו לקחת אחריות על החלטותיו. אין בהודעת הרמטכ"ל מיד אחרי הכרעת הדין הבטחה וגם לא הזמנה".

בשבוע שעבר הגיש אזריה את בקשתו לדחות את ריצוי העונש. אזריה ציין כי לא יערער לבית המשפט העליון, ועל כן הוא מבקש מהרמטכ"ל לדון בבקשתו להמתקת העונש. כתגובה, הודיעה אתמול התביעה הצבאית כי היא מתנגדת לבקשה של אזריה ודורשת להשאיר על כנו את מועד כניסתו לכלא ביום רביעי על כנו.

לפי חוק השיפוט הצבאי, אמור הרמטכ"ל להכריע בעניין המתקת הדין בין 7 בספטמבר ל-7 באוקטובר.

תגיות:אלאור אזריהתביעהעונש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה