חדשות בעולם

16 שנים אחרי אסון התאומים: שרידי אדם נוספים נמצאו

בתהליך זיהוי מתמשך, הוכרז היום כי שרידי אדם נוספים מהאסון הנורא נמצאו לאחרונה. שמו של ההרוג לא פורסם, אולם ההודעה הועברה למשפחתו. לדאבון הלב, מאז האסון, נעדרים עדיין 41% של קורבנות שלא זוהו עדיין

  • י"ז אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

16 שנה לאחר "ספטמבר השחור" – במשרד המבחנים הרפואיים בניו יורק הודיעו היום כי נמצאו שרידי אדם נוספים, במרכז הסחר העולמי שנחרב ב-11 בספטמבר 2001.

המשרד, שהעביר את ההודעה למשפחת ההרוג – בחר שלא לפרסם את שמו, מטעמים שאינם ידועים.

יצוין, כי באסון המדובר נרצחו לפי ההערכה כ- 2,753 בני אדם, כשעד היום לא זוהו עדיין 1ת641 איש מתוכם. כלומר, מדובר ב-41% מהנרצחים.

הזיהוי האמור הינו החדש הראשון שבוצע מאז מרץ 2015, והוא בוצע באמצעות דנ"א, בידי בודקים רפואיים מקצועיים. אלה, משתמשים בבדיקות דנ"א ובאמצעים אחרים העומדים לרשותם, על מנת להתאים את שברי העצמות לכלל ההרוגים בפיגוע הטרור הגדול ביותר שהתרחש עד כה.

ומה לגבי זהות של הרוגים יהודים בפיגוע? לפני כחמש שנים, סיפר לאתר 'בחדרי חרדים' הרב חיים ברוך גלוק, מי ששימש אז כמתאם היהדות החרדית הרשמית בין השלטונות האמריקניים והציבור היהודי בעניין הקורבנות, ואמר אז כי נכון להיום רק 1631 מכלל הקורבנות זוהו בוודאות.

הוא הוסיף כי "בין הקורבנות אנחנו יודעים על לפחות 18 יהודים שנהרגו, כמעט כולם זוהו בוודאות, אני מדגיש "כמעט כולם" כי יש עדיין משפחות יהודיות חרדיות שיקיריהן נהרגו באסון התאומים אבל הם שמרו על כך בסוד, ואפילו שכניהן הקרובים אינם יודעים על כך. נכון להיום יש לנו לפחות שלושה קורבנות שלא זוהו.

"במהלך השנים, מאז הפיגוע, נאספו בסביבות 10,000 חלקי עצם ורקמות לא מזוהים מאתר הפיגוע. חלקי עצמות המשיכו להתגלות עד לשנת 2006, בשנת 2010, צוות של אנתרופולוגים וארכיאולוגים חיפשו אחר שרידים אנושיים או חפצים אישיים בפארק פרש קילז, המזבלה העירונית אליה נלקחו הריסות הבניינים. הודות למאמץ הזה נמצאו עוד 72 חלקי גופות. תהליך זיהוי באמצעות DNA נמשך גם היום בניסיון לזהות עוד הרוגים. 1,122 (41%) קורבנות עדיין לא זוהו. חלקי גופותיהם צפויים להיטמן במתחם הזיכרון וההנצחה לרגלי המגדלים החדשים העתידים להיבנות במקום‏".

תגיות:יהודיםבניני התאומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה