חדשות בארץ

לראשונה: ’אגד’ השיקה עשרות אוטובוסים חשמליים

חברת 'אגד' השיקה עשרים וחמישה אוטובוסים חשמליים, המפחיתים את זיהום האוויר והרעש

  • י"ז אב התשע"ז
(צילום: יח"צ)(צילום: יח"צ)
אא

25 אוטובוסים חשמליים באגד: באירוע שהתקיים בחיפה השיקה חברת אגד, לראשונה, עשרים וחמישה אוטובוסים חשמליים. בכך הצטרפה החברה למגמה עולמית של חברות התחבורה הציבורית הרבות, שמחליפות את ציי הרכב שלהם לרכבים חשמליים.

לאוטובוסים חשמליים יתרונות רבים, אשר הבולטים שבהם הם ירידה בהוצאות התפעול והפחתת זיהום האוויר והרעש. עם זאת, כיוון שהאוטובוסים החשמליים דורשים  תדלוק תכוף יותר, יש לכך השלכות על תכנון מערך ההיסעים והנהגים הנגזר מכך.

בעוד שרכב שמונע בסולר מתודלק בדרך כלל פעם אחת ביום ויכול לפעול יום שלם ללא הפסקה, לאוטובוס חשמלי יש טווח נסיעה הרבה יותר קצר, ויש צורך לטעון את מצבריו במהלך יום העבודה, לעיתים מספר פעמים.

המשמעות היא שבתכנון יום העבודה של האוטובוס החשמלי, יש לקחת בחשבון את טווח הנסיעה המשוער לאחר טעינת הלילה, ולתזמן לכל אוטובוס זמן טעינה במהלך היום.

טווח הנסיעה של האוטובוס מושפע מכמות האנרגיה במצברים, מהטופוגרפיה של מסלול הנסיעה, מכמות הנוסעים ואף ממזג האוויר.

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר במעמד ההשקה: "השימוש באוטובוסים המונעים באנרגיה חלופית תורם בראש ובראשונה לאיכות הסביבה, ומעבר לכך משפר את חווית הנסיעה ומאפשר לנוסע נסיעה שקטה וחלקה יותר. האוטובוס החשמלי אינו פולט מזהמים בעיר, נסיעתו שקטה יותר לעומת מנוע דיזל, והתחזוקה שלו זולה הרבה יותר שכן עלות האנרגיה החשמלית הנדרשת היא כחמישית מעלות הדלק".

השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר: "זיהום אוויר מתחבורה הוא אחד מהאיומים הסביבתיים הגדולים ביותר על הציבור בישראל". השר ציין כי בכל שנה הולכים לעולמים כ- 2,200 ישראלים, יותר ממחציתם מזיהום אוויר מתחבורה. "25 האוטובוסים החשמליים שנכנסים לשירות, הם רק פרויקט אחד מיני עשרות פרויקטים נוספים שיסייעו בהפחתה משמעותית של זיהום האוויר", הוסיף אלקין.

תגיות:אגדאוטובוסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה