בריאות ותזונה

5 פעולות שאתם עושים בכל יום, ואולי לא ידעתם שהן פוגעות בעמוד השדרה שלכם

צחצוח שיניים, שטיפת כלים, שריכת נעליים ועוד: פעולות יומיומיות שרצוי שתבדקו אם אתם מבצעים בתנוחות הנכונות, הללו שלא יפגמו בעמוד השדרה שלכם

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

פעילויות רבות אנחנו מבצעים מדי יום, מבלי לשים לב לעמוד השדרה שלנו - האיבר החשוב שמחזיק את כל משקל גופנו, ומאפשר יציבות ובריאות לאורך זמן. חלק מהפעילויות הללו עלולות להיות קטלניות כשמדובר ברוטינה של שנים ארוכות, ולכן חשוב שנקדיש לנושא מעט מחשבה, ונשים לב לתנוחות שבהן אנו מבצעים פעילויות מסוימות. 

הכלל המרכזי הוא שכל מה שאנחנו עושים בתנוחת כיפוף - מסכנת את בריאותנו, היות ותנוחה זו פוגעת בדיסקים הבין-חולייתיים שלנו כשהיא מתבצעת באופן קבוע. הסיבה לכך טמונה בסחוס שנמצא בין החוליות. כשאנחנו מתכופפים, הסחוס הזה 'מתמתח' וגורם לנו לכאב ולחץ על עמוד השדרה.  

לפניכם דוגמה לחמש פעילויות כאלה שאתם עושים כל יום, ואולי לא ידעתם שעשייתן בצורה לא נכונה - מהווה פגיעה חמורה בעמוד השדרה שלכם, בטווח הרחוק.

קשירת שרוכי הנעליים

קשרו את שרוכי הנעליים שלכם בישיבה נינוחה על כיסא, כאשר בכל פעם רגל אחרת מורמת למעלה. בשום פנים ואופן אל תעשו את זה בעמידה או בתנוחת כיפוף. 

נשיאת תיקי גב

בפעולה הזו נכשלים הרבה מאוד מבוגרים וילדים כאחד, שנוטים לשאת את תיק הגב שלהם על כתף אחת. פעולה זו משפיעה בצורה ישירה (ורעה) על עמוד השדרה, היות והיא מטילה את כל כובד המשקל על צד אחד של הגוף וממילא אף מקשה על עמוד השדרה. זו בדיוק הסיבה שתיקי הגב הם בעלי שתי רצועות - כדי שהמשקל הכבד יתחלק בצורה שווה על עמוד השדרה, ולא יווצר עומס. 

צחצוח שיניים

רבים מאיתנו מתכופפים אל הכיור בזמן צחצוח השיניים, כשהפעולה אמורה להיות הפוכה לחלוטין. כשאנחנו עומדים, הלחץ המופעל על עמוד השדרה קטן ויש להעדיף עמידה או אפילו הליכה, בזמן פעולת הצחצוח. 

הורדת חפצים כבדים ממקום גבוה

בכל פעם שאנחנו שולחים את ידינו למקום גבוה (בויידעם למשל) אנחנו מותחים את עמוד השדרה שלנו בצורה מסכנת, שעלולה להיות קטלנית בבוא היום. לכן, במקום להתמתח ולנסות להגיע אל החפץ בדרך לא דרך, השתמשו בכיסא או סולם יציבים. 

הדחת כלים

בפעולה זו רבים מאיתנו נכשלים וכלל אינם מודעים לתנוחה המכופפת שעמה אנחנו מדיחים כלים. לרוב התנוחה היא חצי מכופפת, כשלחץ רב מופעל על הזרועות וכל העומס מתרכז באזור החזה ובין השכמות. שימוש בכיסא קטן עליו תניחו את הברך שלכם בזמן שאתם מדיחים כלים, יפחית את הלחץ הזה. 

פעולות יומיומיות נוספות שיש לשים לב לצורה בה מבצעים אותן הן: ישיבה ממושכת מול מחשב, סחיבת שקיות עמוסות מצרכים כבדים, החלפת גלגלי מכונית ועוד. 

 

 

 

תגיות:בריאותעמוד שדרהפעולותתנוחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה