חדשות בעולם

המתיחות גוברת: המשלחת הישראלית לא תחזור לירדן

מקורות בממשלת ירדן מסרבים להחזרת השגרירות הישראלית לרבת עמון – כך על פי הדיווחים בעיתון הירדני א-דוסטר

  • כ"א אב התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עיתון ירדני מצטט מקורות בממשלת ירדן ולפיהם הממשל הירדני העביר לישראל דרישה שלא להשיב את משלחת השגרירות לרבת עמון בשלב זה.

העיתון הירדני א-דוסטור מצטט מקורות רשמיים בממשלת ירדן, ולפיהם, ירדן לא תאפשר את שובה של משלחת השגרירות הישראלית, ובראשה השגרירה ענת שליין לירדן.

על פי הדיווח הבוקר (ראשון) בשידורי תאגיד 'כאן', הממשל הירדני העביר הבהרה לממשלת ישראל ובה היא תובעת לדחות את חזרתה של השגרירות הישראלית.

על פי הנאמר בעיתון הירדני, ברבת עמון נמתחה ביקורת חריפה על התנהגותו של ראש הממשלה, נתניהו, כאשר בחר לחבק את המאבטח שירה בשני אזרחים ירדניים. "לנוכח מתיחות זו", מציינים בירדן, "לא תוכל המשלחת הישראלית לשוב לרבת עמון כל עוד לא ניתנו ערבויות לכך שתתבצע חקירה מלאה למאבטח והבאתו לדין".

נזכיר כי עד כה עלו דרישות ברוח זו בתקשורת הירדנית ובפרלמנט הירדני, אך ממשלת ירדן לא הביעה עמדה שכזו. כעת נראה שהתביעה הזו מקבלת מעמד רשמי.

לפני עשרה ימים הודיעה פרקליטות המדינה בישראל כי פנתה למשטרה בבקשה שתפתח בבדיקה בעניין הירי שביצע המאבטח זיו מויאל, ושגרם להריגתם של שני ירדנים, וזאת על דעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בתגובה על כך, אמר דובר ממשלת ירדן לרויטרס כי זהו "צעד נכון בכיוון הנכון", אך "ירדן מצפה להליך משפטי מסודר ומלא, כפי שמחייב החוק הבינלאומי".

התקרית בירדן אירעה ביום ראשון לפני שלושה שבועות, כאשר מאבטח של השגרירות הישראלית ברבת עמון ירה למוות בשני ירדנים, לאחר שאחד מהם דקר אותו מספר פעמים. המאבטח שנפצע באורח קל שלף את אקדחו וירה למוות בדוקר בן ה-17. כדור תועה גרם למותו של בעל הבית, רופא במקצועו ואוהד ישראל.

התקרית חוללה סערה בירדן, שמסרבת לשכוך. קבלת הפנים החמה, לה זכו אנשי השגרירות, הכעיסה מאוד את דעת הקהל בירדן, ונראה כי התקרית הדיפלומטית מסרבת לגווע. 

תגיות:ירדןמתיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה