חדשות בעולם

עוגת פירות בת מאה שנים נמצאה באנטרקטיקה – והיא עדיין אכילה

פרויקט שימור באנטרקטיקה חשף עוגת פירות שהשתייכה לחוקר רוברט פאלקון סקוט, שנספה בדרכו חזרה מהקוטב הדרומי. העוגה במצב מצוין – על אף שאף אחד לא יזכה כבר לטעום ממנה

  • כ"א אב התשע"ז
(צילום: Antarctic Heritage Trust)(צילום: Antarctic Heritage Trust)
אא

פעילי שימור באנטרקטיקה מצאו עוגת פירות בת מאה שנים. העוגה, שהשתמרה בשלמותה, נמצאה בבקתה בקייפ אדייר, איזור ששימוש בסיס למגלים רבים שהגיעו לאנטרקטיקה בעבר. העוגה הגיעה לבקתה, כך הגיעו למסקנה, כחלק ממסע החקירה של המגלה הבריטי רוברט פאלקון סקוט, שפתח במסעו ב-1910 ונספה בהמשך ביחד עם כל אנשי הצוות שלו.

מאז מאי 2016, עוסקים עובדי הקרן למורשת אנטרקטיקה בחשיפה ושימור של חפצים שנמצאים בקייפ אדייר, חפצים שהשתייכו למגלים הרבים שפקדו את המקום. עד היום התגלו 1500 פריטים כאלו, והעוגה, שנמצאה בתוך כלי מתכת שחוק כמעט לחלוטין, היתה כמעט הפריט האחרון – וגם הדובדבן שבקצפת. "עוגת פירות היא מזון אידיאלי להעלאת אנרגיה, ועד היום זהו מזון שנוסעים לאנטרקטיקה נוהגים להביא איתם", מסבירים בקרן.

רוברט פלקון סקוט וצוותו יצאו מהבקתות שלהם מקייפ אדייר במטרה להגיע עד לקוטב הדרומי. הם השאירו מאחור חלק מהציוד שלהם – ובהם את עוגת הפירות. יש בכך אירוניה מאחר שבמסע חזרה מהקוטב הדרומי הם נתקלו בתנאי דרך קשים, ולבסוף מתו ברעב. עוגת הפירות שהשאירו מאחור יכלה וודאי לסייע להם.

על אף שנראה שהעוגה אכילה, אף אחד לא יזכה לטעום אותה ולבדוק בעצמו את טעמה של עוגה בת מאה שנים. כחלק ממאמצי השימור, הקרן משפצת את כל הפריטים שנמצאו ומחזירה אותם לבקתות. במקרה של העוגה, העובדים הסירו את כל האבק מהתבנית, תיקנו את הנייר הקרוע, וריססו כימיקלים מייצבים על הכלי ועל העוגה, כדי שתמשיך להשתמר במצב מצוין. 

תגיות:עוגהאנטרקטיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה