חדשות יהדות

מצמרר: הבית נשרף כליל, אך תמונת הגר"ע יוסף, ספרי הקודש והתפילין - נותרו שלמים

ביום ראשון לפני כשבוע, שריפה שפרצה בביתו של הרב בן ציון אלול - ראש ישיבת 'נתיבות חיים' בפסגת זאב - כילתה את הבית כמעט כליל. למרבה הפלא, הלהבות 'דילגו' על ספרי הקודש, התפילין ותמונתו של הרב עובדיה יוסף, שנותרו שלמים. "בתוך הלהבות ראינו את חסדי ה' הגדולים והעצומים - ילדינו ששהו באותה עת בבית, הבחינו בלהבות ובעשן והצליחו להימלט כולם"

ספרי הקודש, התמונה והתפילין שנותרו שלמים (צילום מתוך פייסבוק)ספרי הקודש, התמונה והתפילין שנותרו שלמים (צילום מתוך פייסבוק)
אא

ביום ראשון לפני כשבוע, שריפה שפרצה בביתו של הרב בן ציון אלול - ראש ישיבת 'נתיבות חיים' בפסגת זאב - כילתה את הבית כמעט כליל. למרבה הפלא, הלהבות 'דילגו' על ספרי הקודש, התפילין ותמונתו של הרב עובדיה יוסף, שנותרו שלמים. 

השריפה אירעה כאשר מרבית בני המשפחה שהו מחוץ לבית, חלקם בשיעור תורה ואחרים באזכרה. ילדיו של הרב אלול, ששהו בבית כשהשריפה פרצה והתקשרו מיד לאביהם - קיבלו ממנו הוראה חד משמעית לעזוב מיד את הבית ולהמתין במקום מבטחים להגעת כוחות הביטחון וכיבוי האש. בינתיים אחזו הלהבות בכל הנקרה בדרכן, ושרפו את הבית כליל, אולם כשהכבאים נכנסו פנימה והחלו לאמוד את גודל האסון - תדהמה גדולה אחזה בהם. 

בסלון הבית שנשרף כליל על רהיטיו, ניצבו ספרי קודש, זוג תפילין ותמונתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל - כשהם שלמים וללא פגע. 

במכתב שפרסם הרב אלול לתלמידיו, מכריו וחבריו, הוא מודה על הנס הגדול, שהתרחש דווקא בערב ט"ו באב. במכתבו מגולל הרב אלול את השתלשלות חייו למן הרגע שבו התארס, לפני 27 שנה. "מרב ואני היינו חסרי כל מבחינה חומרית, אך מלאי חלומות על משפחה ומימוש יעדים אלוקיים. השבוע, בערב ט"ו באב, נסענו לשיעור תורה בירושלים, והתבשרנו כי ביתנו עולה בלהבות. חזרנו לראות את האש אוכלת את אשר אגרנו במשך השנים".

בנקודה זו חולק הרב את האמונה היוקדת שלו לצד האבדה הגדולה, ולרגע לא מתיר לעצמו להתאבל על הרכוש הרב שאיבדו. נהפוך הוא. "בתוך הלהבות ראינו את חסדי ה' הגדולים והעצומים - ילדינו ששהו באותה עת בבית, הבחינו בלהבות ובעשן והצליחו להימלט כולם ואף למלט את השכנים ללא נזקים פיזיים ברוך הוא וברוך שמו. הניסיון שלנו הוא הנס הגדול שלנו, ומודים אנו לא על כל חסדיו.

"אחרי 27 שנה חזרנו כמעט לנקודת ההתחלה מבחינה חומרית של מטלטלין, אך אנו מסתכלים בהערכה לכל מה שניתן לנו. זכינו זה לזו וזו לזה. זכינו לתשעה ילדים מתוקים בלי עין הרע, ולנכד נפלא. זכינו למשפחה נפלאה ולשכנים מדהימים. זכינו לאלפי חברי אמת - ואתם שלא פוסקים מלהתקשר ולעזור ולהציע עזרה", סיכם הרב. 

תגיות:רבנסתפיליןשריפההגר"ד יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה